stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 150864
  • 06 مرداد 1399 - 10:55
3

راهپیمایی سودانی‌ها مقابل کنگره آمریکا برای حذف نام کشورشان از فهرست تروریسم

راهپیمایی سودانی‌ها مقابل کنگره آمریکا برای حذف نام کشورشان از فهرست تروریسم

اتباع سودانی‌ در آمریکا امروز (دوشنبه) راهپیمایی را در مقابل ساختمان کنگره در واشنگتن برگزار می‌کنند تا قانون‌گذاران و مسئولان آمریکایی را به برداشتن نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم ترغیب کنند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از الحره، این راهپیمایی همزمان با برنامه‌های مشابهی در چند کشور بنا به فراخوان سازمان “وطنا” و با هماهنگی با فعالان سودانی و خارجی برگزار می‌شود.

سازمان وطنا چند سال قبل با هدف حمایت از سودان در مسائل سیاسی و ملی و حمایت از توسعه به ویژه در مناطق روستایی و به حاشیه رانده شده شکل گرفت.

همزمان، جمال صلاح الریده، مدیر اجرایی این سازمان اعلام کرد: حمایت از دوره انتقالی در سودان و موازی با آن تحکیم صلح و تحقق توسعه اقتصادی، می‌طلبد که تحریم‌ها برداشته شود، به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم دست به تحرکاتی برای ایجاد یک اهرم فشار ملی و مردمی بر اساس حق قانونی‌مان به عنوان شهروندان آمریکایی بزنیم.

جمال الریده، فعال سودانی گفت: ما یادداشتی را به کنگره و نیز به کاردار آمریکا در خارطوم تحویل می‌دهیم تا دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به برداشتن نام سودان از فهرست تروریسم ترغیب کنیم. این معضلی بزرگ است که بدون آن، توسعه در کشور ما محقق نمی‌شود.

نام سودان در دهه ۹۰ قرن گذشته در دوره عمرالبشیر، رئیس جمهور برکنار شده سودان در فهرست تحریم‌ها قرار گرفت که علت این امر، اتهام علیه نظام او در حمایت از تروریسم و پناه دادن به اسامه بن لادن، سرکرده القاعده و کارنامه این کشور در نقض حقوق بشر بود.

با وجود اینکه تحریم‌ها به صورت تدریجی در دوره باراک اوباما و دونالد ترامپ، روسای جمهور آمریکا برداشته شد، اما نام سودان همچنان در فهرست سیاه تروریستی است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.