معاون بهرهبرداری شرکت گاز استان فارس گفت: با راه اندازی این اتاق کنترل مرکزی، ارائه انواع خدمات امدادی گاز به شهروندان به ویژه در حوادث و فوریتها در سطح کلانشهر شیراز تسریع خواهد شد.
محمد حسینپور افزود: از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز، پاسخگویی به موقع به تماسهای امدادی مشترکان گاز، کاهش مدت زمان امدادرسانی در حوادث اضطراری به کمتر از ۷ دقیقه، کنترل و نظارت مستمر بر چرخه امدادرسانی در حوادث احتمالی گاز همچون انفجار، آتشسوزی و گازگرفتگی است.
وی با اشاره به اینکه ارتقاء سطح رضایتمندی و تسهیل در خدمات از اولویتهای اصلی شرکت گاز فارس است، گفت: مرکز جدید مکانیزه امداد که به منظور صرفه جویی قابل توجه در هزینه ها، بخش عمده راه اندازی و تجهیز آن به همت همکاران حوزه معاونت مالی و پشتیبانی و بهرهبرداری ساخته شده، ضمن ارسال دقیق اطلاعات به ۸ پست امدادی و گشتهای سیار در سطح شهر شیراز، موقعیت هر یک از واحدهای امداد را مشخص کرده و آدرس محل حادثه را به نزدیکترین خودرو یا موتور امدادی گزارش میدهد تا ضمن رجوع به محل نسبت به رفع مشکل اقدام شود.
معاون بهرهبرداری شرکت گاز استان فارس با بیان این که مرکز پیام و امداد ۱۹۴ پل ارتباطی مردم با شرکت گاز است، ادامه داد: مشترکان میتوانند در صورت افت فشارگاز، قطع گاز، نشت گاز، انفجار، آتشسوزی، گازگرفتگی و یا داشتن هرگونه پرسش در تمام ساعات شبانهروز با سامانه گویا و مکانیزه ۱۹۴ تماس بگیرند تا کارشناسان واحد امداد این شرکت در کمترین زمان ممکن در محل مورد نظر حضور یافته و جوابگوی مطالبات و رفع مشکلات احتمالی مربوطه باشند.
حسین پور افزود: این مرکز با حضور دو نفر از مسئول شیفت و سوپروایزر در همه شیفتهای ۲۴ ساعته در طول سال، قابلیت برقراری ارتباط با مراکز امداد همه شهرستانها را در استان داشته و به عنوان دریافت کننده اطلاعات تاسیسات در سطح استان عمل میکند.