stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 151267
  • 07 مرداد 1399 - 10:21
1

توسعه کشاورزی زمینه ساز کاهش نرخ بیکاری خمین

توسعه کشاورزی زمینه ساز کاهش نرخ بیکاری خمین

ایسنا/مرکزی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه بخش کشاورزی این شهرستان زمینه ساز کاهش نرخ بالای بیکاری خواهد شد.

قلم | qalamna.ir :

علیرضا نظری در گفت‌وگو با کاهش نرخ بیکاری در خمین را یکی از اولویت های اساسی حوزه مدیریتی این شهرستان دانست و افزود: فراهم کردن زیرساخت‌های حوزه صنعتی و توسعه بخش کشاورزی از جمله راهکارهای ایجاد اشتغال و کاهش  نرخ بیکاری در این شهرستان است.

وی تامین نهاده های دامی و کشاورزی و استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه کشاورزی برای ارتقای سطح بهره‌وری و سودآوری بیشتر را از جمله برنامه‌های در دست اقدام برای ایجاد فرصت های شغلی در این بخش بیان کرد و افزود: فشارهای تحریمی و محدود شدن منابع ارزی متاثر از فروش نفت، نگاه ها را به صورت ویژه به بخش کشاورزی برای تامین منابع ارزی پایدار در کشور معطوف کرده است.

این نماینده مردم در خانه ملت میزان اشتغال در بخش کشاورزی در صورت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم را قابل توجه دانست و افزود: این شهرستان از ظرفیت بالایی برای توسعه بخش کشاورزی بویژه کشت گلخانه‌ای با توجه به محدودیت منابع آبی برخوردار است و با حضور سرمایه گذاران دولتی و خصوصی روند توسعه کشاورزی و ایجاد اشتغال در این بخش شتابان خواهد شد.

وی به ورود جدی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) که مجری طرح‌های اشتغالزایی در نقاط مختلف کشور است اشاره کرد و افزود: اجرای طرح‌های اشتغالزایی این مجموعه چه در مشاغل زودبازده یا در ایجاد اشتغال در نقاط کمتر توسعه یافته موجب کاهش نرخ بیکاری خواهد شد و با ایجاد فرصت شغلی، خانواده‌های محروم و روستایی را خودکفا کرده و از چرخه نهادهای حمایتی خارج خواهد کرد.

وی به برخی مشکلات روستائیان در حوزه کشاورزی با اداره کل منابع طبیعی در خصوص اراضی ملی و مستثنیات و نیز موقوفات اشاره کرد و افزود: رفع موانع پیش روی تولیدات کشاورزی منجر به تحقق واقعی جهش تولید شده و با ایجاد اشتغال پایدار نرخ بیکاری را کاهش خواهد داد.

نظری به فعالیت شهرک صنعتی خمین نیز اشاره کرد و گفت: علیرغم فشارهای تحریمی صورت گرفته، میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی و تولیدی در این شهرک صنعتی و آمار احداث و توسعه کارخانجات، طی یکسال گذشته روند رو به رشد و شتابانی داشته است.

وی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد روند سرمایه گذاری و اعتمادسازی برای احداث و توسعه صنایع در خمین از وضعیت خوبی برخوردار است و هم اکنون نیز کارآفرینان و سرمایه گذاران بسیاری آماده احداث صنایع گوناگون در شهرک صنعتی خمین هستند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.