stat counter
تاریخ : جمعه, ۴ خرداد , ۱۴۰۳ Friday, 24 May , 2024
  • کد خبر : 151367
  • 07 مرداد 1399 - 12:43
1

با بهره مندی از تکنولوژی و دانش روز؛ بازگشت واحدهای راکد فارس به چرخه تولید

با بهره مندی از تکنولوژی و دانش روز؛ بازگشت واحدهای راکد فارس به چرخه تولید
با تغییر خطوط تولید واحد‌های صنعتی راکد و نیمه تعطیل منطقه ویژه اقتصادی شیراز و بهره‌مندی از فناوری‌های پیشرفته دنیا،واحد‌های راکد به چرخه تولید باز خواهند گشت.
قلم | qalamna.ir :
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و سرپرست هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: فعالیت بخش خصوصی، زمینه‌ساز شتاب بخشیدن به ایجاد اشتغال و تسریع در تحقق واقعی جهش تولید خواهد بود.
  • امیر بیات، در بازدید از مناطق ویژه اقتصادی شیراز و جهرم، با تاکید بر لزوم حفظ و تقویت واحد‌های فعال و افزایش ظرفیت تولید واحد‌های صنعتی استان فارس افزود: با تغییر خطوط تولید واحد‌های صنعتی راکد و نیمه تعطیل منطقه ویژه اقتصادی شیراز و بهره‌مندی از فناوری‌های پیشرفته دنیا، استفاده از دانش روز و سرمایه‌گذاری‌های لازم، واحد‌های راکد به چرخه تولید باز خواهند گشت.
وی، خواستار همکاری و هم‌افزایی بیش از پیش بخش‌های مختلف کشور و استان فارس برای رفع موانع سرمایه‌گذاری و حل مشکلات متقاضیان کارآفرینی و بررسی اولویت‌های سرمایه‌گذاری در هر منطقه شد.
تقویت صادرات و به روزرسانی تولید به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم در این بازدید گفت: تقویت بخش صادرات، به روز رسانی شرایط تولید، تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش و روان‌سازی امور از مهمترین مواردی است که توجه به آن‌ها به جهش تولید کمک می‌کند.
 
  • حمیدرضا ایزدی ادامه داد: ایجاد صنایع مادر، تکمیل زنجیره‌های تولید و فراهم کردن شرایط زیرساختی صنایع با فناوری‌های پیشرفته توام با دانش روز دنیا و توسعه صادرات از جمله اولویت‌های سرمایه‌گذاری در استان فارس است.
وی، در مورد ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان جهرم نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان در تولید محصولات زراعی و باغی، برای ایجاد ارزش افزوده اشتغال‌زایی، پایداری در تولید و تنظیم عرضه و تقاضا در توسعه صادرات، لزوم سرمایه‌گذاری در توسعه صنایع تبدیلی، تکمیلی، فرآوری و بسته‌بندی محصولات با بهره‌گیری از فناوری پیشرفته روز دنیا ضروری است.
منطقه ویژه اقتصادی، محدوده جغرافیایی مشخصی در مبادی ورودی یا در داخل کشور است که با هدف جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی و همچنین ایجاد عرصه فعالیت‌های تولیدی و تجاری برای افزایش صادرات کالا و ارائه بهینه خدمات برای حضور فعال در بازار‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد می‌شود.
از جمله مزایای منطقه ویژه اقتصادی، صدور مجوز ساخت و پایان کار سرمایه‌گذاری و تولیدی به صورت رایگان، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی، ورود ماشین‌آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه بدون عوارض گمرکی، فعالیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات، خرده فروشی کالا برای اتباع خارجی و تخفیف مالیاتی ویژه است.
هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.