stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 151396
  • 07 مرداد 1399 - 13:25
1

ضرر مخالفت ترامپ با رای‌گیری پستی برای جمهوری‌خواهان

ضرر مخالفت ترامپ با رای‌گیری پستی برای جمهوری‌خواهان

جمهوری‌خواهان یک بار اکثریت را در رای‌گیری پستی در فلوریدا به دست آوردند اما این برای قبل از مداخله دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بود.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چند ماه پس از تقبیح رای‌گیری پستی از سوی ترامپ، حال جمهوری‌خواهان در ایالت‌های کلیدی برای ترغیب رای‌دهندگان برای حضور از راه دور، خود را عقب‌تر از دموکرات‌ها یافته‌اند.

در حالی که دموکرات‌ها تعداد رای‌دهندگان‌شان را که درخواست مشارکت پستی در انتخابات را دارند، به نسبت سال ۲۰۱۶ دو برابر کرده‌اند، در همین مدت مشابه، جمهوری‌خواهان تنها افزایش حدودا ۱۰ درصدی را تجربه کردند.

آمار و ارقام جدید سندی است که نگرانی بسیاری از جمهوری‌خواهان درباره توئیت‌های ترامپ در مورد رای‌گیری پستی را تایید می‌کند؛ رای‌دهندگان جمهوری‌خواه گوش فرا می‌دهند و به نظر می‌رسد چندان تمایلی به بهره‌ گرفتن از آنچه بسیاری از مقام‌های انتخاباتی و سلامت تاکید دارند که آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای رای‌ دادن در این پاندمی است، ندارند.

این آمار به حدی واضح است که جمهوری‌خواهان فلوریدا به نسبت سال‌های گذشته تغییر موضع داده‌اند و اکنون برای متقاعد ساختن رای‌دهندگان برای استفاده از جایگزین دیگری برای رای‌دهی در “روز انتخابات” تلاش می‌کنند؛ رای‌دهی پیش از موعد حضوری.

سوزی ویلز که به تازگی از سوی ترامپ انتخاب شده تا کمپین کم‌جان فلوریدا را تقویت کند، در پیامی گفت: آیا توییت رئیس جمهور باعث آن است؟ شاید اندکی اما این مساله سال‌هاست در مسیر تغییر است. اگر کووید همچنان محل نگرانی است، رای‌گیری پیش از موعد احتمالا بهترین گزینه بعدی است.

کارزارهای سیاسی در دو حزب، معمولا از رای‌دهندگان خودشان می‌خواهند تا از طریق پست رای بدهند زیرا آنها می‌توانند آراء را از قبل برای خودشان نگاه دارند و این منابع کمیاب را برای جلب نظر رای‌دهندگان مردد آزاد کنند و روز انتخابات آنها را بیرون بکشند. در بحبوحه پاندمی کرونا، این فشار ضروری‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.

اما هنگامی که دموکرات‌ها تلاش دارند تا دسترسی به رای‌گیری پستی را توسعه دهند، جمهوری‌خواهان مانده‌اند که به رای‌دهندگان خودشان چه بگویند. برخی از آن حمایت کردند، در حالیکه ترامپ و متحدانش در کمیته ملی جمهوری‌خواهان تلاش دارند تا از وسعت رای‌دهی از راه دور بکاهند.

عوامل و مقام‌های حزب جمهوری‌خواه به طور روزافزونی نگرانی خودشان را درباره این استراتژی عنوان می‌کنند. ران بیشاپ، رئیس حزب جمهوری‌خواه در بخش فوند دو لک ویسکانسین می‌گوید: چرا باید به دموکرات‌ها ۱۰ یا ۱۱ روز برای رای دادن فرصت دهیم بعد انتظار داشته باشیم جمهوری‌خواهان فقط در یک روز رای بدهند؟ این ما را در وضعیت زیان‌بار و نامساعد قرار می‌دهد.

ترامپ رای‌دهی پستی را “فاسد” و “اساسا جرم‌خیز” توصیف کرده است، این در حالیست که پنج ایالتی که اکنون برگه رای برای رای‌دهندگان ارسال می‌کنند، هیچ نشانه‌ای دال بر تقلب پیدا نکرده‌اند. با وجود مخالفت‌های رئیس جمهوری آمریکا، ایالت‌های بیشتری محدودیت‌ها را برای رای‌گیری پستی در بحبوحه پاندمی کرونا کاهش داده‌اند.

کارزار انتخاباتی خود ترامپ به این هشدار او توجهی نمی‌کند و همچنان از رای‌دهندگان می‌خواهد تا در صورت امکان برای رای‌دهی پستی ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.