stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 152274
  • 10 مرداد 1399 - 9:25
3

ابوالغیط تثبیت آتش‌بس و دستیابی به توافق رسمی توقف جنگ در لیبی را خواستار شد

ابوالغیط تثبیت آتش‌بس و دستیابی به توافق رسمی توقف جنگ در لیبی را خواستار شد

دبیرکل اتحادیه عرب مجددا تثبیت آتش‌بس در لیبی و دستیابی به توافقی رسمی برای توقف جنگ و اقدامات نظامی در این کشور را خواستار شد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، یک منبع مسؤول در دبیرخانه اتحادیه عرب اظهار کرد، احمد ابوالغیط، دبیرکل این اتحادیه از طرف‌های لیبیایی خواست به مناسبت فرارسیدن عید قربان، به آتش‌بس پایبند بوده، از هرگونه اقدام و یا تحرک نظامی که موجب تشدید شرایط در میدان درگیری و یا شعله ور شدن آتش درگیری در این کشور شود، خودداری کرده و با جدیت در راستای تکمیل مذاکرات موجود در چارچوب کمیته نظامی مشترک دولت وفاق ملی و ارتش “ملی” لیبی (تحت فرماندهی خلیفه حفتر) و دستیابی به توافقی کامل در مورد آتش‌بسی تحت نظارت سازمان ملل تلاش کنند.

این منبع در ادامه گفت: ابوالغیط به این مناسبت بار دیگر بر لزوم توقف تمامی انواع دخالت‌های خارجی در بحران لیبی و نیز مخالفت اتحادیه با نقض‌های مکرر ممنوعیت تسلیحاتی لیبی و انتقال و استخدام برنامه‌ریزی شده شبه‌نظامیان و مزدوران خارجی و عناصر تروریستی به لیبی و محکومیت این موارد از سوی اتحادیه تاکید کرد و اخراج تمامی نیروهای خارجی از خاک این کشور و دستیابی به راه‌حلی دائمی و ریشه‌ای را برای تهدیدی که از سوی شبه‌نظامیان و گروه‌های مسلح وجود دارد، خواستار شد.

به گفته منبع یاد شده، دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد، هیچ‌گونه مسیر سیاسی با هدف رسیدن به یک سازش کاملا ملی برای شرایط لیبی بدون متوقف کردن این دخالت‌های خارجی و توطئه‌های منطقه‌ای علیه امنیت و ثبات این کشور عربی مهم، نمی‌تواند موفق شود.

ابوالغیط در ادامه بار دیگر بر پایبندی اتحادیه عرب به حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و وحدت ملی کشور لیبی، حفاظت از امنیت و ثبات همسایگان این کشور عربی و نیز مقابله با آنچه امنیت ملی کشورهای عربی را تهدید کرده و به آن آسیب می‌زند، تاکید کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.