stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 152865
  • 12 مرداد 1399 - 12:22
3

پیشنهاد کمیسیون کشاورزی مجلس به صندوق نوآوری برای حمایت از شرکت‌های فعال در زمینه امنیت غذایی

پیشنهاد کمیسیون کشاورزی مجلس به صندوق نوآوری برای حمایت از شرکت‌های فعال در زمینه امنیت غذایی

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس با اشاره به آمادگی این کمیسیون برای حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه کشاورزی و محیط‌زیست، پیشنهاد داد صندوق نوآوری و شکوفایی خط ویژه‌ای برای این دسته از شرکت‌ها برای ایجاد امنیت غذایی باز کند.

قلم | qalamna.ir :

 سید جواد ساداتی‌نژاد امروز در رویداد مجازی “معرفی نیازهای فناورانه کشاورزی و صنایع وابسته” در ارتباطی آنلاین با صندوق نوآوری و شکوفایی، مهمترین موضوع در حوزه کشاورزی را امنیت غذایی و وابستگی غذا و محصولات غذایی به خارج دانست و افزود: بررسی میزان واردات اقلام اساسی در نهاده‌های غذایی، واکسن، مکمل‌ها، سم و کود نشان می‌دهد که وابستگی زیادی به کشورهای دیگر داریم.

وی با تأکید این که در این حوزه وضعیت مناسبی نداریم، اظهار کرد: ولی از سوی دیگر فارغ‌التحصیلان و اساتید دانشگاهی و محققان زیادی در کشور فعالیت‌های خوبی در زمینه کشاورزی  و صنایع غذایی انجام داده‌اند و طبق جلساتی که با معاون علمی و فناوری رییس جمهور داشته‌ایم، دیدیم که بسیاری از اقدامات برای تولید محصولات حوزه کشاورزی و امنیت غذایی توسط محققان و فارغ‌التحصیلان کشور انجام ‌شده است.

ساداتی‌نژاد یادآور شد: این امر نشان می‌دهد که ما ظرفیت فوق‌العاده‌ای در شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید محصولات کشاورزی داریم اما تاکنون به آنها اجازه ورود نداده‌ایم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در کمیسیون کشاورزی و محیط‌زیست مجلس، حمایت از این شرکت‌ها را فراهم کرده‌ایم، افزود: به نظر می‌رسد که صندوق نوآوری و شکوفایی باید خط ویژه‌ای برای حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه کشاورزی و محیط‌زیست قرار دهد تا در وضعیت تحریمی بتوانیم از دستاوردهای محققان بهره ببریم.

ساداتی‌نژاد از آمادگی کمیسیون کشاورزی مجلس برای حمایت از محققان این حوزه خبر داد و تاکید کرد: کمیسیون کشاورزی و محیط‌زیست مجلس تلاش دارد که حمایت‌های لازم را در زمینه استفاده از ظرفیت‌های محققان در حوزه کشاورزی به کار بگیرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.