stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
  • کد خبر : 152979
  • 12 مرداد 1399 - 14:25
2

“ترامپ شخصا هدف تحقیقات اف بی آی در دولت اوباما بوده است”

“ترامپ شخصا هدف تحقیقات اف بی آی در دولت اوباما بوده است”

به گفته دستیار سابق دادستان ناحیه جنوبی نیویورک اسناد افشا شده نشان می‌دهند اف.بی.آی در خصوص روابط میان کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ ترامپ و روسیه، رئیس جمهور آمریکا را که در آن زمان نامزد ریاست جمهوری بود هدف گرفته بود.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دستیار سابق دادستان ناحیه جنوبی نیویورک در ستونی که در نشریه نشنال ریویو انتشار یافت، نوشته است: در این مورد در حقیقت موضوع تحقیقات دونالد ترامپ بود. رسوایی اما در این بوده که چطور مقام‌های سوء استفاده‌گر می‌توانند از اختیارات گسترده خودشان علیه هر یک از مخالفان سیاسی بهره بگیرند.

وی نوشته است: اگر که ماه نوامبر بیاید و معاون اوباما (جو بایدن) در انتخابات پیروز و رئیس‌جمهور شود کسانی که اجازه این جاسوسی سیاسی را دادند  به سر کار برمی گردند علیرغم اینکه او باید با پرسش‌هایی جدی درباره آن مواجه شود.

پرونده تحقیقات اف‌بی‌آی با اسم رمز Crossfire Hurricane اواخر ماه ژوئیه ۲۰۱۶ به دنبال دریافت اطلاعاتی از جانب دولت استرالیا مبنی بر این که جورج پاپادوپولوس، دستیار کمپین ترامپ، در حالت مستی مکرراً ادعای یک آشنا مبنی بر در اختیار داشتن ایمیل‌های مخربی علیه رقیب انتخاباتی ترامپ یعنی هیلاری کلینتون را مطرح کرده، گشایش یافت.

مک کارتی تصریح کرد: اف‌بی‌آی همچنین چهار پرونده فرعی مربوط به ارتباط ترامپ و روسیه را با محوریت مقام‌های کمپین ترامپ شامل پُل مانافورت، کارتر پیج، جورج پاپادوپولوس و مایکل فلن باز کرد. هیچ پرونده‌ای با اسم دونالد ترامپ وجود نداشت زیرا پرونده مربوط به ترامپ Crossfire Hurricane نام داشت.

بر اساس یک یادداشتی که اخیراً انتشار یافته ماموران اف.بی.آی فعالانه به اظهار نظرهای ترامپ درباره روسیه در اولین جلسه اطلاعاتی او به عنوان یک نامزد در اوت ۲۰۱۶ تنها دو هفته قبل از اینکه تحقیقات گشایش یابد، گوش دادند.

مک کارتی نوشته است: به وضوح اف‌.بی.‌آی این کار را کرد چون ترامپ موضوع اصلی تحقیقات بود. امید آنها این بود که او با برملا کردن یک سری مسائل کمک کند به اینکه اف‌بی‌آی ثابت کند او مامور روسیه است. اما دولت اوباما و اف.بی.آی می‌دانستند از اختیارات اطلاعاتی اجرایی به منظور رصد مخالفان سیاسی رئیس جمهور استفاده می‌کنند. آنها همچنین می‌دانستند که این در صورت علنی شدن به عنوان یک سوء استفاده فضاحت بار از قدرت در نظر گرفته می‌شود. هیچ منطق یا پایه و اساس آشکار مبتنی بر حسن نیتی وجود نداشت که این باور را ایجاد کند که ترامپ دسیسه مجرمانه با کرملین داشته یا نقشی در هک حساب‌های پست الکترونیکی حزب دموکرات آمریکا از سوی عوامل اطلاعاتی روسیه داشته است.

این در حالی است که جیمز کومی، مدیر اسبق اف.بی.آی نیز به شکلی مشابه در ۶ ژانویه ۲۰۱۷ ترامپ را در جریان پرونده تحقیقات مربوط به روسیه قرار داده و در آن زمان مدعی شده که دولت روسیه ممکن است اطلاعاتی مخرب درباره رئیس‌جمهور منتخب آمریکا از جمله در خصوص رسوایی نوار مربوط به تصاویری از ترامپ همراه با زنان روسپی در اتاق هتلی در مسکو داشته باشد.

این ماجرای مربوط به این نوار نخستین بار در پرونده شدیداً مخدوش استیل ظاهر و بعداً رد شد. مک کارتی معتقد است این مورد در زمان گزارش ژانویه ۲۰۱۷ کومی به ترامپ مورد بررسی قرار نگرفته اما این رئیس اف‌بی‌آی این ادعا را مطرح کرد تا ترامپ را بترساند. او عنوان کرد: هدف کومی دادن اطلاعات نبوده بلکه گرفتن اطلاعات به هدف تحریک ترامپ به مطرح کردن اظهاراتی غلط یا نادرست و یا اظهاراتی که نشان دهنده آگاهی او از گناهکاری باشند بوده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.