stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 153266
  • 13 مرداد 1399 - 11:55
2

تصمیم چندین حزب اپوزیسیون ونزوئلا برای شرکت نکردن در انتخابات پارلمانی

تصمیم چندین حزب اپوزیسیون ونزوئلا برای شرکت نکردن در انتخابات پارلمانی

بیانیه منتشر شده از مرکز ملی ارتباطات رهبر اپوزیسیون ونزوئلا، خوان گوایدو اعلام کرد، تعدادی از احزاب اپوزیسیون در ونزوئلا در انتخابات مجلس ونزوئلا که قرار است ۶ دسامبر (۱۶ آذر) برگزار شود، شرکت نخواهند کرد.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بیانیه روز یکشنبه حزب اپوزیسیون ونزوئلا با اشاره به اینکه ۲۷ حزب اجماعاً به توافق رسیده‌اند در انتخابات شرکت نکنند، اظهار کرد: احزاب دموکراتیک ونزوئلا به تمام بخش‌های اجتماعی و سیاسی کشور فراخوان داده‌اند که برای نجات ونزوئلا، یک حمله جدید دموکراتیک ترتیب دهند.

انتخابات پیشین پارلمان ونزوئلا در سال ۲۰۱۵ برگزار شد؛ اختیارات کنونی مجلس ملی این کشور در دسامبر ۲۰۲۰ منقضی می‌شود.

در ژانویه ۲۰۱۹، رهبر اپوزیسیون خوان گوایدو که در آن زمان ریاست مجلس ملی ونزوئلا را بر عهده داشت، در تلاش برای پایین کشیدن نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا از قدرت، خود را رئیس جمهور موقت معرفی کرد. آمریکا و چندین کشور دیگر طرف او را گرفتند، در حالی که روسیه، چین و ترکیه از مادورو حمایت کرده و او را به عنوان تنها رئیس جمهور مشروع ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

در ۵ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۵ دی)، مجلس ملی ونزوئلا “لوئیس پارا”، قانون‌گذار طرفدار دولت را به عنوان جایگزین خوان گوایدو و به عنوان رئیس پارلمان انتخاب کرد. گوایدو توسط نیروهای مسلح از شرکت در آن رأی‌گیری منع شد. در همین حال، قانون‌گذاران اپوزیسیون در دفتر یک روزنامه محلی جمع شدند و به انتخاب مجدد گوایدو به عنوان رئیس پارلمان، رأی دادند. در اواخر ماه مه، دیوان عالی ونزوئلا لوئیس پارا را به عنوان رئیس مورد تأیید قرار داد.

در ماه ژوئن، دیوان عالی ونزوئلا رهبران جدید شورای ملی انتخابات را برگزید؛ کسانی که قرار است بر انتخابات پارلمانی این کشور که قرار است در ۶ دسامبر (۱۶ آذر) برگزار شود، نظارت کنند. “ایندیرا آلفونزو”، دادرس دیوان عالی ونزوئلا به عنوان رئیس جدید شورای ملی انتخابات، برگزیده شد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.