stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 153808
  • 14 مرداد 1399 - 18:25
2

عفو بین‌الملل: پلیس آمریکا مرتکب نقض حقوق بشر در سطح وسیع شده است

عفو بین‌الملل: پلیس آمریکا مرتکب نقض حقوق بشر در سطح وسیع شده است

عفو بین‌الملل در گزارشی نوشت: پلیس آمریکا در جریان ماموریت خود برای سرکوب تظاهرکنندگان ضد نژادپرسی طی ماه‌های گذشته در سطح وسیع مرتکب نقض‌های حقوق بشری شده است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آلمان (د پ آ)، در این گزارش آمده است: نیروهای امنیتی آمریکا به کرّات از خشونت فیزیکی استفاده کرده‌اند و در عین حال به استفاده از مواد شیمیایی نظیر گاز اشک‌آور و نیز گاز فلفل برای متفرق کردن تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز متوسل شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: حوادث اخیر نگرانی‌ها درباره “حق زندگی، امنیت افراد و حمایت مناسب در برابر قانون” و نیز “آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز” را برمی‌انگیزد.

کشته شدن جورج فلوید جوان آفریقایی شهروند آمریکا در جریان عملیات پلیس در مینیاپولیس در اواخر ماه مه شعله این اعتراضات را روشن کرد.

در این گزارش آمده است: عفو بین‌الملل “موارد خشونت بیش از حد و غیرمناسب” را علیه افراد در ۴۰ ایالت و در واشنگتن، پایتخت ثبت و تاکید کرده که قربانیان تنها تظاهرکنندگان نیستند بلکه نیروهای امداد و نجات و خبرنگاران نیز هدف قرار گرفته‌اند.

این نهاد خواستار اتخاذ تدابیر جدی‌تری علیه نیروهای پلیس مرتکب اعمال خشونت و نیز مجازات علیه هر کارمند عالی‌رتبه شده و تاکید کرده است: باید همه در چارچوب تدابیر مجازات و توبیخ، بازخواست شوند.

کاتارینا ماسود، از شعبه عفو بین‌الملل در آلمان گفت: کمک گرفتن از نیروهای فدرال نظیر آنچه اخیرا در پورتلند آمریکا رخ داد نمی‌تواند راه چاره باشد بلکه باید اساسا رویکرد و رفتار پلیس در سطح محلی و فدرال تغییر کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.