stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 154315
  • 16 مرداد 1399 - 14:37
1
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان خبر داد:

ثبت‌نام ۹۰ درصد دانش‌آموزان همدانی/ بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه

ثبت‌نام ۹۰ درصد دانش‌آموزان همدانی/ بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه
قلم/ همدان: مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با تأکید بر اینکه برنامه بر بازگشایی مدارس در 15 شهریورماه است، گفت: تاکنون ثبت‌نام 90 درصد دانش‌آموزان انجام شده است و تنها دانش‌آموزانی که در آزمون‌های مدارس نمونه‌دولتی و استعداد درخشان شرکت کرده‌اند، هنوز ثبت‌نام نشده‌اند.
قلم | qalamna.ir :

محمد پورداود در گفت‌وگو با خبرنگار قلم درخصوص آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹/۱۴۰۰ بیان کرد: طبق آنچه وزیر آموزش‌وپرورش مطرح کرده است، آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریورماه خواهد بود، اما تاکنون این امر را به‌صورت رسمی به ما اعلام نکرده‌اند.

وی در زمینه برنامه‌های پیش رو برای سال تحصیلی جدید نیز گفت: در این زمینه سه سناریو وجود دارد؛ اگر کرونایی نباشد، برنامه‌های آموزشی و تحصیلی از نیمه شهریورماه آغاز و سال تحصیلی ادامه می‌یابد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان ادامه داد: اگر کرونا بوده و وضعیت شیوع آن زرد باشد، مدارس به‌صورت نوبتی و دوره‌ای تشکیل می‌شوند؛ به‌نوعی که نیمی از دانش‌آموزان در روزهای زوج و نیمی دیگر در روزهای فرد به مدرسه می‌روند.

 مدارس پنجشنبه‌ها باز است

پورداود با بیان اینکه اگر وضعیت شیوع کرونا قرمز باشد مدارس به‌صورت مجازی برگزار خواهند شد، افزود: روز پنجشنبه نیز مدارس باز خواهند بود.

وی در ادامه این موضوع خاطرنشان کرد: سال تحصیلی را در نیمه شهریورماه آغاز خواهیم کرد و به احتمال زیاد با توجه به روند کرونا، آذرماه تا اوایل فروردین‌ماه مجدد شاهد تعطیلی مدارس خواهیم بود.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه برنامه بر بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریورماه است، گفت: در زمینه بازگشایی مدارس تابع برنامه‌ها و مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا هستیم.

پورداود با بیان اینکه نیروی انسانی، تجهیزات و زیرساخت‌ها و البته بسترهای آموزشی را فراهم کرده‌ایم، تصریح کرد: دنبال این هستیم تا در بستر برنامه شاد و برنامه‌های صداوسیما بتوانیم با آمادگی کامل به دانش‌آموزان در فرآیند آموزش کمک کنیم و در این زمینه آمادگی لازم را داریم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به اینکه جلسات مربوط به پروژه مهر، شورای معاونین و برنامه‌های توسعه مربوطه نیز درحال برگزاری است، یادآور شد: امسال علاوه‌بر اینکه هوشیارانه قدم برمی‌داریم، با هوشیاری استدلالی برای هر برنامه‌ای که مدنظر داریم، ادله‌ آن را نیز بررسی می‌کنیم تا بتوانیم سال تحصیلی مناسبی را پیش رو داشته باشیم.

ثبت‌نام ۹۰ درصد دانش‌آموزان همدانی

وی در پاسخ به اینکه روند ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی پیش رو در چه مرحله‌ای است؟ گفت: تاکنون ثبت‌نام ۹۰ درصد دانش‌آموزان انجام شده است و تنها دانش‌آموزانی که در آزمون‌های مدارس نمونه‌دولتی و استعداد درخشان شرکت کرده‌اند، هنوز ثبت‌نام نشده‌اند.

پورداود در ادامه در پاسخ به اینکه آیا طی سال جاری استقبال برای ثبت‌نام در مدارس دولتی بیش از مدارس غیر دولتی بوده است؟ مطرح کرد: والدین در این شرایط به سمت مدارس دولتی سوق پیدا نکرده‌اند و ثبت‌نام در مدارس غیر دولتی نیز جریان داشته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با بیان آنکه در این دوران خوشبختانه حتی یک معلم و یا یک دانش‌آموز فوتی بر اثر کرونا در استان نداشته‌ایم، فعالیت معلمین در این دوران را هم‌طراز فعالیت‌های مدافعان سلامت خواند.

پورداود درخصوص این سؤال که روند ثبت‌نام کتب درسی به چه شکلی است، عنوان کرد: در زمینه ثبت‌نام کتب درسی دانش‌آموزان رتبه سوم کشوری را استان همدان به خود اختصاص داده است و تا بیستم مردادماه نیز فرصت ثبت‌نام کتب درسی وجود دارد.

این مقام مسئول در پاسخ به وضعیت دانش‌آموزان عشایر و روند آموزشی آن‌ها در دوران شیوع ویروس کرونا نیز گفت: در استان همدان تعداد ۸۰۰ دانش‌آموز عشایر وجود دارند که ۳۵۰ نفر آن‌ها ثابت و ۴۵۰ نفرشان به‌صورت کوچ‌رو هستند که برای ادامه تحصیل آن‌ها از بین عشایر سربازان معلمی را انتخاب کرده‌ایم تا آموزش در دل عشایر ادامه داشته باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان در بخش پایانی این گفت‌وگو با بیان آنکه به سبب عدم دسترسی این دانش‌آموزان به فضای آموزشی برای معلمین درسنامه‌ها، جزوات خلاصه‌شده قابل فهم و لوح فشرده آموزشی درنظر گرفته شده است، افزود: با این روند می‌توان آموزش را برای دانش‌آموزان عشایری که به فضای مجازی و صداوسیما دسترسی ندارند، مهیا کرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.