stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 154516
  • 17 مرداد 1399 - 13:55
3

دیدار چاووش‌اوغلو با مقامات دولت وفاق لیبی

دیدار چاووش‌اوغلو با مقامات دولت وفاق لیبی

وزیر امور خارجه ترکیه با مقامات دولت وفاق ملی لیبی درباره تلاش‌ها برای حل و فصل سیاسی بحران لیبی گفت‌وگو کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از الجزیره، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه به همراه وزیر خارجه مالت با فائز السراج، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس دیدار و گفت‌وگو کرد.

چاووش‌اوغلو در جریان این دیدار تأکید کرد که آنکارا به گفت‌وگوهایش با روسیه برای حل و فصل بحران لیبی با هماهنگی دولت وفاق این کشور ادامه می‌دهد.

وی افزود: ممکن است که نیروهای خلیفه حفتر، رهبر نیروهای موسوم به “ارتش ملی لیبی” هر لحظه به مصراته و طرابلس حمله کنند و به همین دلیل دولت وفاق خواستار تحویل دو شهر سرت و الجفره است.

وزیر خارجه ترکیه درباره مأموریت اتحادیه اروپا برای نظارت بر ممنوعیت تسلیحاتی لیبی هم گفت که این عملیات مغرضانه است و مشارکت آلمان در آن باعث شده است که بی‌طرف بودنش از بین برود.

در مقابل السراج در جریان دیدار با وزرای خارجه ترکیه و مالت اظهار کرد، عملیات انتقال مزدوران و بارگیری هوایی سلاح برای طرف‌های متجاوز به طرابلس همچنان متوقف نشده است و این مسأله به حمایت خارجی اشاره دارد که حفتر از آن برخوردار است.

فائز السراج در ادامه تأکید کرد که مأموریت ایرینی باید از نظر زمینی، هوایی و دریایی کامل باشد.

چاووش‌اوغلو با خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت وفاق ملی لیبی نیز دیدار کرد.

در همین حال، المشری در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با چاووش اوغلو گفت که دو طرف در این دیدار به بررسی مقابله با مهاجرت غیرقانونی با همکاری میان لیبی، ترکیه و مالت و ابتکار عمل‌های سیاسی مطرح برای بحران لیبی پرداختند.

وی درباره نبرد احتمالی دولت وفاق برای بازپسگیری دو شهر سرت و الجفره نیز تأکید کرد که دولت وفاق قادر به تحقق این هدف در زمان و شکل مناسب بوده و این مسأله به فرماندهان نظامی سپرده شده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.