stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 1551
  • 16 شهریور 1394 - 17:52
4

جهانگیری: دولت به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باور عمیق دارد

جلسه‌ شورای اقتصاد پیش از ظهر روز دوشنبه به ریاست معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد.

قلم | qalamna.ir :

اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی، از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و دستگاه‌های مربوطه خواست برنامه‌ و پیشنهاد خود را برای تحقق منویات معظم‌له در این خصوص تهیه کنند تا در اسرع وقت در جلسه‌ هیات وزیران مطرح و تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان این‌که «رییس‌جمهور نیز بر اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تاکید جدی دارد»، اظهار کرد: باید در اسرع وقت برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای این سیاست‌ها انجام شود.

وی افزود: متاسفانه در برخی از رسانه‌ها این‌گونه القاء می‌شود که دولت به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی معتقد نیست و به آن توجه نمی‌کند اما دولت بارها به صورت رسمی و غیررسمی تاکید کرده که به بند بند این سیاست‌ها باور عمیق دارد و آن را نسخه‌ا‌ی شفابخش برای اقتصاد کشور می‌داند که حتی پس از لغو تحریم‌ها نیز آن را کنار نخواهد گذاشت.

در این جلسه که وزرای نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، رییس کل بانک مرکزی و رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران نیز حضور داشتند، نماینده وزارت نیرو به ارائه توضیحاتی در خصوص دستورالعمل تعیین تعرفه های آب و فاضلاب در سال ۱۳۹۴ پرداخت که پس از بحث و تبادل نظر، تصمیمات لازم دراین خصوص اتخاذ شد.

در ادامه‌ این نشست، نماینده‌ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گزارشی از «دستورالعمل چگونگی اختصاص تسهیلات مالی و خارجی (فاینانس ) به طرح‌ها و پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی متقاضی» ارائه کرد و با اشاره به بررسی این دستورالعمل در کمیسیون تخصصی شورای اقتصاد، به تبیین و تشریح ویژگی های این دستورالعمل پرداخت که پس از بحث و بررسی به تایید اعضای شورای اقتصاد رسید.

در این جلسه همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد حذف تعرفه‌ صادراتی کنسانتره آهن را در راستای کمک به حل مشکلات فراروی کارخانجات تولید کننده این محصول مطرح کرد که این موضوع مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.