stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 155233
  • 19 مرداد 1399 - 22:40
1
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان خطاب به شهردار:

شیوه «یک بام و دو هوا» را در پیش نگیرید

شیوه «یک بام و دو هوا» را در پیش نگیرید
قلم/ همدان- رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان خطاب به شهردار، گفت: آقای شهردار، صدها مورد داشته‌ایم که به‌دلیل تسهیل امور ساخت‌وساز در این شهر، پیش از صدور پروانه نسبت به گودبرداری محل اقدام کرده‌اند؛ از این رو به شیوه «یک بام و دو هوا» که نمیشود اقدام کرد که اگر تخلف بوده است، باید همه موارد را تخلف برشمرد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، حسین قراباغی در سی‌ودومین صحن شورای اسلامی شهر همدان که به منظور بررسی و شفاف‌سازی برای تسهیل امور پروژه سرمایه‌گذاری هایپرمارکت واقع در خیابان میرزاده عشقی برگزار شد، بیان کرد: متأسفانه همواره شعار حمایت از سرمایه گذار و پهن کردن فرش قرمز زیر پای آنان را در شهر همدان سر میدهیم؛ اما در عمل حمایتی از سرمایه‌گذار چه در حوزه دولتی و چه مدیریت‌شهری شاهد نبودیم.

وی، عملکرد برخی از شهرهای کشور در جذب سرمایه‌گذار را موفق ارزیابی کرد و افزود: مدیران این منطقه، ابتدای امر اجازه کار می‌دهند و سپس با سرمایه‌گذار، حساب و کتاب می‌کنند؛ در حالی که در شهر همدان ابتدای امر چرتکه می‌اندزاند، منافع مدیریت‌شهری و… دیده می‌شود و سپس اجازه سرمایه‌گذاری می‌دهند که گاهی اگر سنگ در حین کار، زیر پای سرمایه‌گذار نیندازند هم جای شکر دارد.

قراباغی در این راستا اظهار کرد: سرمایه گذارانی که آبرو و هستی خود را در چرخه اقتصادی قرار داده است و قطعا نمی‌خواهند سرمایه چند میلیاردی خود را صرف دلالی و آسیب به اقتصاد کشور کنند؛ باید همه‌جانبه حمایت کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان خطاب به شهردار، گفت: آقای شهردار، صدها مورد داشته‌ایم که به‌دلیل تسهیل امور ساخت‌وساز در این شهر، پیش از صدور پروانه نسبت به گودبرداری محل اقدام کرده‌اند؛ از این رو به شیوه «یک بام و دو هوا» که نمیشود اقدام کرد که اگر تخلف بوده است، باید همه موارد را تخلف برشمرد.

قراباغی افزود: با توجه به اینکه دغدغه بنده به عنوان نماینده مردم در پارلمان شهری، جذب سرمایه گذار در مسیر صحیح آن بود؛ باید واقع بین باشیم و موضوعات را با زاوایه دید بهتر برای حمات از سرمایه گذار لحاظ کنیم و به بهانه حمایت، ریشه سرمایه گذار را نزنیم.

وی با تأکید بر اینکه به عنوان رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا از پروژه های سرمایه‌گذاری حمایت خواهم کرد و هزینه آن را هم میدهم؛ گفت: بنده دست سرمایه‌گذاری که به اقتصاد مملکت کمک میکند، می‌بوسم و احترام می‌گذارم و معتقدم باید تمامی منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جذب سرمایه‌گذار و حفظ سرمایه‌گذاری را اجرایی کنیم.

تأکید بر مطالعات ترافیکی و اجتماعی پروژه پیچ زندان

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان نیز گفت: اجرای این پروژه با توجه به ابعاد قابل توجه آن قطعاً بر روی زندگی مردم تأاثیر می‌گذارد؛ از این‌رو مطالعات ترافیکی، فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی برای چنین پروژه‌هایی باید پیش از آغاز، انجام شود.

رضوان سلماسی تأکید کرد: با توجه به اینکه منطقه پیچ زندان به استناد نقشه سال ۱۳۵۲ همدان، در محدوده تاریخی شهر قرار داشته است، باید ضوابط میراث فرهنگی در بافت‌های تاریخی را نیز در نظر گرفت.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.