stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۸ مهر , ۱۴۰۳ Wednesday, 9 October , 2024
  • کد خبر : 157982
  • 27 مرداد 1399 - 14:35
2
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه مطرح کرد:

شرکت ٢٧ هزار نفر در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی/ برگزاری برنامه های فرهنگی در ایام کرونا/ حضور ۵٠٠ کودک در پویش کرونا را شکست می‌دهیم

شرکت ٢٧ هزار نفر در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی/ برگزاری برنامه های فرهنگی در ایام کرونا/ حضور ۵٠٠ کودک در پویش کرونا را شکست می‌دهیم
کرمانشاه/قلم: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه از شرکت ٢٧ هزار نفر در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

خوانساری در گفت و گو با خبرنگار قلم در کرمانشاه اظهار داشت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا از تاریخ ۴ اسفند ماه به دستور ستاد مبارزه با کرونا کتابخانه ها تعطیل شدند.

وی افزود: باوجود تعطیلی کتابخانه ها، اما کارهای فرهنگی ادامه داشت و پویش هر کرمانشاهی یک کتابخانه را برگزار کردیم.

مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه ادامه داد: چند پویش دیگر نیز برگزار شد که اولین آن در سطح کرمانشاه با همکاری شهرداری و در راستای پویش های سراسری کرونا را شکست دهیم بود که کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال با موضوع کرونا و رعایت نکات بهداشتی نقاشی می‌کشیدند و سپس آثار را از سوی اداره کل کتابخانه های استان به دبیرخانه این پویش که در استان مازندران بود ارسال کردیم.

خوانساری با بیان اینکه حدود ۵۰۰ نفر در این پویش شرکت کرده اند گفت: پس از قرعه کشی که توسط دبیرخانه صورت گرفت جوایزی را به این عزیزان اهدا کردیم.

وی پویش هر خانه یک کتابخوان که بصورت سراسری اجرا شد را از دیگر اقدامات فرهنگی اعلام و تصریح کرد: در این پویش ۵٠٠ نفر شرکت کننده داشتیم و این افراد یک کتاب که در منازل آنان بود را نقد و تحلیل کردند و سپس بصورت یک فیلم کوتاه ارسال می‌کردند.

این مسؤل پویش دیگر را جشنواره کتابخانه رضوی بیان کرد و گفت: در این پویش که بصورت مجازی برگزار شد و با وجود تعطیلی کتابخانه ها، ۲۷ هزار نفر شرکت کننده داشتیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی را تا خرداد ماه ادامه دادیم و در چند مرحله کتابخانه باز شد خاطرنشان کرد: در این ایام که مراجعه کننده نداشتیم، با حضور همکاران و رعایت موارد بهداشتی امور داخلی را پیگیری کردیم.

خوانساری در ادامه و با اشاره به جداسازی میز امانت از اعضا و رعایت کامل نکات بهداشتی بیان کرد: مراجعه کنندگانی که قصد دریافت کتابی را داشتند، ابتدا در سامانه جستجو و سپس کتابدار کتاب را تحویل می‌دهد.

وی با بیان اینکه نرم افزار کتابخانه قابلیت های زیادی دارد تأکید کرد: وقتی که اعضا عضو این سامانه باشند، می‌توانند کتاب مورد نظر خود را سرچ و رزرو کنند و آن کتاب تا دو روز برای آنان رزرو خواهد بود.

این مسؤل با اشاره به اینکه از اول تیرماه کتابخانه ها را برای اعضای مراجعه کننده آماده کردیم، آدرس سامانه درخواست کتاب را به شرح زیر اعلام کرد Www.Samanpl.ir

مدیرکل کتابخانه های استان کرمانشاه ادامه داد: در تعدادی از کتابخانه ها انجمن های ادبی برگزار شد، بعضی از شاعران و نویسندگان دور هم جمع می‌شدند و کتابی را نقد و بررسی می‌کردند که مورد رضایت این عزیزان بود اما بدلیل رعایت نکات بهداشتی این اقدام بصورت محدود برگزار شد.

خوانساری در پایان تشکیل محفلی بعنوان انجمن مادر جهت رصد دیگر انجمن ها از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را از دیگر اقدامات بیان کرد که این محفل وظیفه دارد بر رونمایی و نقد کتاب ها نظارت داشته باشد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.