stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 31 July , 2024
  • کد خبر : 158211
  • 28 مرداد 1399 - 12:25
5

اکثر آمریکایی‌ها عملکرد ترامپ را در مسائل نژادی و کرونا تایید نمی‌کنند

اکثر آمریکایی‌ها عملکرد ترامپ را در مسائل نژادی و کرونا تایید نمی‌کنند

قریب به اتفاق آمریکایی‌های شرکت‌کننده در نظرسنجی گالوپ، عملکرد ترامپ را در روابط نژادی و ویروس کرونا تایید نمی‌کنند؛ دو موضوعی که در مرکز مناظرات سیاسی آن هم کمتر از سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری نوامبر قرار دارند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از پایگاه خبری هیل، تنها ۳۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نحوه عملکرد ترامپ در روابط نژادی را تایید در حالی که ۶۲ درصد نسبت به آن ابراز نارضایتی کردند؛ ۳۶ درصد واکنش ترامپ به ویروس کرونا را تایید در حالی که ۶۳ درصد نسبت به آن ابراز نارضایتی کردند.

۴۲ درصد از آمریکایی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی عملکرد رئیس جمهور آمریکا به عنوان فرمانده کل قوا را تایید کردند؛ آماری که شاهد کمی افزایش و ارتقا نسبت به نظرسنجی مشابه در ماه ژوئن با نتیجه ۳۸ درصد تایید است.

درصد تایید واکنش ترامپ به ویروس کرونا از ماه مارس به سرعت کاهش یافته است؛ هنگامی که همزمان با آغاز تعطیلی کسب و کارها در ایالت‌های مختلف آمریکا به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا درصد تایید واکنش ترامپ به این بیماری ۶۰ درصد بود. شمار مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در آمریکا تا روز دوشنبه ۱۷۰ هزار تن بوده است.

درصد تایید کلی ترامپ نسبت به نتیجه نظرسنجی‌های ماه ژوئن افزایش یافته است؛ در ماه ژوئن دو نظرسنجی این آمار را کمتر از ۴۰ درصد اعلام کرده بودند.

این نظرسنجی جدید پایگاه گالوپ پس از آن انجام شد که ترامپ نشست‌های خبری نیمه منظم حول محور ویروس کرونا را از سر گرفت؛ موضوعی که مشاوران ترامپ معتقدند می‌تواند به رئیس جمهور در نظرسنجی‌ها در برابر جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ کمک کند.

براساس این نظرسنجی جدید، افراد مستقل بیشتری یعنی ۳۹ درصد در حال حاضر نسبت به اواخر ماه ژوئن و اوایل ماه ژوئیه ترامپ را تایید می‌کنند هنگامی که به ترتیب ۳۳ و ۳۴ درصد از افراد مستقل عملکرد ترامپ به عنوان فرمانده کل قوا را تایید می‌کردند.

اما اختلاف در بین شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه و دموکرات نسبت به تایید ترامپ همچنان بسیار زیاد است به طوری که ۹۰ درصد از شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه عملکرد ترامپ به عنوان فرمانده کل قوا را تایید می‌کنند در حالی که تنها پنج درصد از رای‌دهندگان دموکرات‌ چنین نظری دارند.

این نظرسنجی جدید نشان داد که اقلیتی از شرکت‌کنندگان نحوه عملکرد ترامپ در تمامی مسائل ویژه‌ای را که پایگاه گالوپ مطرح کرده بود تایید می‌کنند. ۴۸ درصد می‌گویند که نحوه عملکرد و مدیریت ترامپ در زمینه اقتصاد را که به خاطر ویروس کرونا شدیدا آسیب دیده، تایید می‌کنند در حالی که ۵۱ درصد نسبت به این موضوع ابراز نارضایتی کردند.

درصد تایید عملکرد ترامپ در زمینه اقتصاد که یکی از موضوعات مهم در کمپین انتخاباتی وی است، از ۶۳ درصد در ماه ژانویه یعنی پیش از آنکه پاندمی کرونا منجر به رکود اقتصادی شود، کاهش یافته است.   

این نظرسنجی پایگاه گالوپ از ۳۰ ژوئیه تا ۱۲ اوت انجام شده در آن ۱۰۳۱ فرد بزرگسال آمریکایی شرکت داشت.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.