stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲ دی , ۱۴۰۳ Sunday, 22 December , 2024
  • کد خبر : 15921
  • 30 آبان 1394 - 18:48
11

مجلس نباید مجیزگوی دولت باشد /نگاه مطهری در مورد حصر براساس قانون است/ آزادی بیان باید برای همه باشد

مجلس نباید مجیزگوی دولت باشد /نگاه مطهری در مورد حصر براساس قانون است/ آزادی بیان باید برای همه باشد

آقای احمدی نژاد کسی است که معاون اولش رحیمی، مشاورش مشایی و شما مشاور جوانش بوده‌اید. من تا حالا ندیدم که شما از حقوق ملت و آزادی مردم دفاع کنید. این همه خبرنگار بازداشت شدند. روزنامه‌ها تعطیل شدند، آیا تا حالا از این روند انتقاد کرده‌اید؟‌ چون خاوری در دوران اصلاحات پستی داشته و به همین دلیل دزدی کرده است که درست نیست. آقای احمدی نژاد هم بگوید از من انتقاد نکنید چون من در زمان آقای هاشمی فرماندار بودم. این مثالی اشتباه است.

قلم | qalamna.ir :

قلم، در ابتدای این مناظره دکتر محمدجواد حق شناس با بیان اینکه مجلس یکی از مرتفع‌ترین جایگاه های نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد گفت: مجلس در عین حال که رفیع‌ترین جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد استوارترین نهاد شناخته شده در ساختار این نظام هم به حساب می‌آید. پس از رای مردم به جمهوری اسلامی ایران که فردای ۱۲ فروردین اتفاق افتاد اولین گامی که این نظام برداشت برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان بود. پس از برگزاری این دو انتخابات جمهوریت و اسلامیت به عنوان دو قاعده اصلی نظام انتخاب شدند. در قانون نظام ما مشخص شده است که مردم در ۴ انتخابات مهم سرنوشت کشور را مشخص می‌کنند. در انتخابات بالاترین مقام مملکتی، انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، انتخاب اعضای خبرگان رهبری و انتخاب اعضای شورای شهر، مردم مهم ترین نقش را برعهده دارند. جایگاه بعدی که مردم می‌توانند در آن سرنوشت کشور را مشخص کنند رفراندوم است که پس از پیروزی انقلاب تا به امروز دیگر از این قانون استفاده نشده است. فصل دیگری که در کتاب قانون ما وجود دارد درباره قوه مقننه است. این قوه وظیفه تقنین و هم‌چنین نظارت را بر عهده دارد. من با آقای روحانی موافقم که بهترین مجلس را در تمام این دوران مجلس اول دانستند. این مجلس توانا، شجاع و عالم‌ترین مجلسی بود که توانست به وظیفه خودش عمل کند. آن هم در مقطعی که شورای نگهبان وجود نداشت.

 

photo_2015-11-22_14-42-01


— بذرپاش
نیز با تاکید بر جایگاه رفیع مجلس در قانون جمهوری اسلامی اظهار کرد: مجلس یکی از قوای کشور است که قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین را بر عهده دارد. حالا اینکه درباره اجرای این دو وظیفه تا چه حد مجالس ما موفق بودند صحبت نمی‌کنیم. مهم‌تر از این مساله این نکته است که بدانیم با تمام محدودیت‌ها و مشکلات کشور که در بخش‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی وجود دارد مجلس باید به کدام سمت و سو برود؟

وی ادامه داد:‌ ما با عدم تمکین دولت از برنامه های توسعه‌ای که از سوی مجلس تدوین می‌شود روبرو هستیم. این موضوع یکی از معیارهایی است که می‌توانیم با آن عملکرد یک دولت را بررسی کنیم. گفتنی است که این مشکل در تمام دولت‌ها وجود داشته و مختص به یک دولت خاص نیست. ما پیشنهاد دادیم که دولت‌هایی که بر سر کار می‌آیند در همان ابتدای معرفی وزرایشان برنامه‌های خود را به مجلس ارائه دهند و مجلس همزمان با بررسی وزرا برنامه هایشان را هم بررسی کند. با این کار در طول دوران یک دولت اختلاف نظرهای میان دولت و مجلس کاهش می یابد. دنبال این موضوع هستیم اما می‌ترسیم با اجرای آن با دولت به مشکل جدی بربخوریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما این است که در ذهن مان مفهوم مجلس غلط تعریف شده است. مردم یک حوزه انتخابیه به نماینده‌ای رای می‌دهند که کارهایشان را در وزارتخانه‌های مختلف و نهادهای گوناگون دنبال کنند. ما باید به مردم بگوییم که کار یک نماینده در اصل قانون‌گذاری است. این مشکلی است که از مجلس اول تا امروز وجود داشته است.

 

 

*** در ادامه دکتر حق شناس با اشاره به کثرت نمایندگان محافظه گرا در مجلس فعلی گفت: دولت فعلی در حالی کارش را آغاز کرد که ۹۵ درصد نمایندگان مجلس را محافظه کاران تشکیل می‌دادند. نمایندگان اصلاح طلب به اندازه انگشتان دست بودند. طبیعی است که بعد از انتخابات سال ۹۲ جریان محافظه کار علی رغم حمایت هایی که از سوی جریان نظارتی داشت نتوانست پیروزی روحانی را تحمل کند. با وجود آن‌که چهره‌های میانه رویی مثل آیت الله هاشمی رفسنجانی هم نتوانستند وارد انتخابات شوند و با ۶-۷ نفر کاندیدای اصولگرا جریان اصلاح طلب یکی از این کاندیداها را برای حمایت انتخاب کرد و با کنار رفتن آقای عارف،‌ آقای روحانی توانست رای بیاورد. مجلس این موضوع را نتوانست تحمل کند و به جای دریافت پیام مردم در آن انتخابات با تمام مشکلاتی که دولت با آن روبرو بود و با درنظر داشتن ۸ سال ناتوانی و ناکارآمدی دولت احمدی نژاد شروع به عدم هماهنگی با دولت کرد. این موضوع در رای اعتماد به وزرا مشخص است. مرحله بعدی که مجلس با دولت به مخالفت پرداخت به موضوع هسته‌ای بازمی‌گردد. با اینکه آقای روحانی در انتخابات هم قول حل معضل هسته‌ای را داده بود و با وجود آنکه این مساله زیر نظر مستقیم رهبری انجام می‌شد که ایشان از آن به عنوان نرمش قهرمانانه یاد کردند باز هم بخشی از مجلس از آن حمایت نکرد و جریانی به عنوان دلواپسان شکل گرفتند و تا آخرین لحظات هم مقابل این مساله ایستاده بودند. این مجلس نتوانست با توجه به آرا و انتظارات مردم قاعده‌ای میان خودش و دولت ایجاد کند. حالا خوب است که در گام آخر شاهد رای مثبت مجلس به برجام بودیم. به همین دلیل از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

 

 

— بذرپاش در ادامه صحبت‌های دکترحق شناس گفت: امیدوارم منظور آقای حق شناس این نباشد که ما باید وکیل‌الدوله باشیم. اگر هر چیزی که دولت می‌گوید ما هم بگوییم که دیگر نماینده مجلس نیستیم. آقای حق شناس چهره‌ای محترم از جبهه اصلاح طلب است و من هم فقط با افراد محترم هم‌صحبت می‌شوم. اما باید به شما بگویم که در انتخابات گذشته ۲۴ میلیون رای رییس جمهور قبل را ندیدید و گفتید که تقلب شده است. همان دولت و همان شورای نگهبان انتخاباتی را برگزار کرد و با درصد کمی تفاوت کاندیدای موردنظرش شما پیروز شد. چرا نگفتید که این انتخابات تقلب شده است.

وی ادامه داد:‌ کمیسیون برجام با رای نمایندگان انتخاب شد. خوب است که تشکر می کنید که برجام تایید شد اما چرا می گویید که این کمیسیون نباید به وجود می‌آمد. به موضوع کارآمدی دولت روحانی هم خواهیم رسید اما تا کی می خواهید بگویید که تمام مشکلات تقصیر گذشته است؟ چه زمانی دولت می‌خواهد مسئولیت کارهایش را بپذیرد؟ چرا همه چیز را به موضوع برجام گره می‌زنید؟ آیا قبول دارید که همه مشکلات به برجام وابسته است؟

این نماینده مجلس تصریح کرد: خیلی از دوستان آقای حق شناس در انتخابات گذشته کاندیدا شدند اما رای نیاوردند. استاندار فعلی تهران رقیب من در استان تهران بود. من نمی‌خواهم نام افراد دیگر را بیاورم یا بی احترامی بکنم اما این موضوع مهم است که خیلی از دوستان آقای حق شناس کاندیدا شدند اما مردم به آن‌ها رای ندادند. یادمان هست که در مجلس ششم دوستان ایشان چه بلایی سر آقای هاشمی آوردند. کار به آن‌جا رسید که ما در دانشگاه هیات حمایت از هاشمی را تشکیل دادیم حالا آقای هاشمی شده است استوانه نظام.

وی ادامه داد:‌ آقای دکتر صالحی که امروز برای شما محترم شده تا آخرین روز دولت قبل وزیر خارجه آن دولت بوده است. آقای عراقچی هم معاون وزیر خارجه همان دولت بوده است که شما قبولش ندارید. من می خواهم هشدار دهم که اگر دوستان شما می خواهند مجلس را طوری طراحی کنند که وکیل الدوله باشد کاری اشتباه صورت می گیرد. اگر مجلس مجیز گوی دولت باشد دیگر این دولت پاسخ هیچ سوالی را نمی دهد. اگر کسی در مجلس از دولت قبل هم بی جهت حمایت کرده کاری اشتباه کرده است.

 

photo_2015-11-22_14-42-35

 

*** در ادامه دکتر حق شناس خطاب به بذرپاش گفت: با حرف  شما که مجلس نباید مجیزگوی دولت باشد، موافقم. اتفاقا عیب این مجلس این است که به جای رسیدگی به وظیفه خود یعنی رسیدگی به عموم مردم از منافع شخصی‌اش حمایت می‌کند. جناب آقای بذرپاش من با استانداردهای دوگانه شما موافق نیستم. من شما را به انصاف قبول دارم. خودتان بگویید آیا رفتارتان با دولت احمدی نژاد و دولت روحانی یکی است؟‌ آیا زمان احمدی نژاد وکیل الدوله بودید یا نبودید؟ خیلی خوشحالیم که نمایندگان در مورد مساله هسته‌ای حساسیت به خرج دادند، اما آیا یک بار آقای جلیلی حاضر شد پاسخ نمایندگان را بدهد؟ معاون اول دولتی که مورد حمایت شما بود، الان زندان است. او اظهار کرده که به نمایندگان برای حمایت پول داده بود. اعتراض ما هم همین است که چرا مجلسی که در آن زمان سکوت می‌کرده الان یک دفعه بیدار شده است. پیام روش انتخابات ۲۴ خرداد را نگرفتید. شما می‌دانید که بدون نظر رهبری امکان نداشت مساله هسته‌ای پیش برود اما همیشه به آن خرده می‌گرفتید. حتی اگر خاطرتان باشد آقای ولایتی در مناظره‌اش با آقای جلیلی به نحوه مذاکره ایشان در موضوع هسته‌ای اعتراض کردند. من می گویم که پیرو مثل یک بام و دو هوا نباشید.

 

 

 

— بذرپاش در پاسخ به اظهارات دکترحق شناس درباره رفتار دوگانه مجلس فعلی با دو دولت دهم و یازدهم اظهار کرد: مجلس فعلی یک سال همزمان با دولت احمدی نژاد بود و دو سال همزمان با دولت فعلی. با درنظر گرفتن این زمان یادتان بیاورید که قرار بود از رییس جمهور قبلی سوال کنیم که با نظر رهبری این موضوع منتفی شد. وزیر دولت قبل آقای شیخ الاسلام را استیضاح کردیم و یک وزیر از دولت فعلی یعنی وزیر علوم استیضاح شد . میزان سوال از وزرا در یک سال آخر دولت قبل با دو سال اول دولت آقای روحانی تقریبا یکی است. در سال ۸۴ مجلس اصولگرا به ۴ وزیر دولت اصولگرا رای نداد. من اینها را خدمت‌تان عرض کردم که شائبه‌ای پیش نیاید.

وی ادامه داد:‌ الان که دوستان شما دارند با نامه‌های تعریف و تمجید از مدیریت آقای لاریجانی تشکر می‌کنند.در پاسخ به این موضوع که می‌گویید مساله هسته‌ای و عدم رفع آن به آقای جلیلی ربط داشت و ادعا می‌کنید که جلیلی در مذاکرات انشاء می‌خواند می گویم که از نظر ما انشاء گفتن بهتر از دیکته نوشتن است. اگر قبول دارید که مساله هسته‌ای زیر نظر مقام معظم رهبری انجام می‌شود باید بدانید که در دوره‌های قبل هم همین طور بوده است. سوال من از شما این است که آیا اگر به عنوان نماینده وارد مجلس شوید درباره قاچاق‌هایی که در کشور می‌شود و یا میزان رکود به عنوان یک نماینده از دولت سوال می‌کنید یا خیر؟

 

 

 

*** حق شناس در پاسخ به پرسش بذرپاش خاطرنشان کرد: قطعا جایگاه نماینده مجلس پرسشگری است و نه فقط در مورد رکود بلکه در مورد همه موضوعاتی که به نفع مردم است باید پرسشگری کند. بر همین است که می گوییم نماینده باید شجاع باشد. قطعا کسی مثل علی مطهری با اینکه در طیف اصلاح طلبان نیست با پرسشگری‌هایش از نظر ما شاخصه اصلی یک نماینده را دارد. نگاهی که مطهری در مورد حصر دارد براساس قانون است. با اینکه خیلی از همرزمان سیاسی‌اش او را همراهی نمی‌کنند اما او کاملا مسئولانه به وظیفه نمایندگی‌اش عمل می‌کند. نمره کسی مثل مطهری نسبت به اصلاح طلبانی که سکوت می‌کنند از دیدگاه ما بیشتر است. من هم برای شما به عنوان فرزند شهید احترام قائلم و به همین دلیل با شما هم سخن شدم. شما هم در دولت قبل بودید و هم در مجلس فعلی حضور دارید. در آن زمان رشد اقتصادی کشور منفی ۶ درصد و تورم ۴۰ درصد بوده است. این را مرکز آماری می گوید که خود احمدی نژاد آن ها را منصوب کرده است. بالاترین میزان درآمد نفتی کل تاریخ اکتشاف نفت به دوران احمدی نژاد بازمی‌گردد اما مردم در آن دوران احساس بهتری نداشتند. شما که در آن دوران مسئولیت بر عهده داشتید به من پاسخ بدهید که چرا در زندگی مردم پول‌های نفت تاثیری نداشت.

— بذرپاش در میان صحبت‌های حق شناس تصریح کرد: اگر مشکل شما من هستم بگویید در دوره بعد به مجلس نمی آیم.

*** دکترحق شناس در ادامه صحبت وی تاکید کرد: اتفاقا ما به یک انتخابات منصفانه اعتقاد داریم که هم ما حضور داشته باشیم و هم شما.

 

photo_2015-11-22_14-42-38

در بخش دیگری از این نشست بذرپاش خاطرنشان کرد: خاوری که امروز با پول‌ها فرار کرده، در دولت اصلاحات مدیرعامل بانک سپه بود. در سال ۸۴ با آقای سیف که آن زمان مدیرعامل بانک ملی آن زمان بودند اطلاعیه‌ای دادند و گفتند اگر هرکسی جز آقای هاشمی رییس جمهور شود کشور با مشکل روبرو می‌شود. ما به آقای احمدی نژاد وقتی از او در دولتش استفاده کرد، ایراد گرفتیم، انتقاد کردیم و گفتیم کسانی مثل آن‌ها نباید وارد دولت شود اما آقای احمدی نژاد گفتند این‌ها خوب شدند و در دولت باشند که آن افتضاح را به بار آوردند. درواقع جداشدن من از دولت قبل به همین دلیل بود. به دلیل استفاده از کسانی که در دولت‌های قبل پرونده‌شان مشخص بود.

وی با انتقاد از دولت یازدهم خاطرنشان کرد: دولت می‌گوید که ۵۰ درصد مشکلات برای تحریم‌هاست و ۵۰ درصد دیگرش به دولت قبلی بازمی‌گردد. آن زمان که احمدی نژاد رییس جمهور بود و در جلسه‌های مجمع شرکت نمی‌کرد به او می‌گفتید که قانون گریز است اما الان به این رییس جمهور که در این جلسات شرکت نمی‌کند هیچ چیز نمی‌گویید. آقای حق شناس چرا من در مصاحبه‌های‌تان ندیدم که در مورد سبد کالا یا وام خودرو اظهار نظری کنید. ما می‌گوییم که واردات دو سال اخیر دولت از چین به اندازه ۶ سال دولت قبل بوده است و به این دلیل است که رکود شده، بعد به ما می‌گویند که حرف نزنید.

این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: گفتند که مسکن مهر طرحی اشتباه است و ما طرح مسکن اجتماعی را ارائه می‌دهیم. ۳ سال از دولت گذشته و هنوز هیچ طرحی ندادند. نماینده به عنوان چشم بیدار باید این مشکلات را فریاد کند. قبول ندارید که حق ما است که انتقاد کنیم.

 

 

*** دکترحق شناس در ادامه این نشست با انتقاد از صحبت بذرپاش تصریح کرد: اینکه می‌گویید چون خاوری در دوران اصلاحات پستی داشته و به همین دلیل دزدی کرده است که درست نیست. آقای احمدی نژاد هم بگوید از من انتقاد نکنید چون من در زمان آقای هاشمی فرماندار بودم. این مثالی اشتباه است. اشتباه‌تر از آن این است که همه به آقای احمدی نژاد گفتند فلانی معاون اولت نباشد، اما او گوش نکرد. آقای احمدی نژاد کسی است که معاون اولش رحیمی، مشاورش مشایی و شما مشاور جوانش بوده‌اید. من تا حالا ندیدم که شما از حقوق ملت و آزادی مردم دفاع کنید. این همه خبرنگار بازداشت شدند. روزنامه‌ها تعطیل شدند، آیا تا حالا از این روند انتقاد کرده‌اید؟‌ آن هم زمانی که خودتان روزنامه دارید. یکی از مهم‌ترین ملاک‌های پیشرفت جامعه نظارت مطبوعات است. یکی از تندترین و پرانتقادترین روزنامه‌های موجود در کشور روزنامه شماست. با این حال که منتقد دولت هستید من از شما دفاع می‌کنم. من حتی از بسته شدن روزنامه رسایی هم انتقاد کردم. ما باید همه با هم کمک کنیم تا جامعه به پیش برود.  روزنامه منتقد نماینده شجاع ، نترس و سالم که چشمش به دریافتی‌های شخصی مثل رحیمی نباشد نیاز امروز کشور است. به همین علت است که نمی‌توانیم یک مجلس تمام عیار داشته باشیم. درست کردن مجلسی که بر طبق قانون عمل کند نیازمند یک عزم ملی است. باید ما و شما و آحاد مردم تلاش کنیم که به سمت چنین مجلسی حرکت کنیم. نه اینکه نماینده‌ای وارد مجلس کنیم که بترسد. مگر امام نگفتند که نماینده مدرس است، مدرس نترس و شجاع بود. انتظار من از شخصی مثل آقای بذرپاش این است که در رابطه با دفاع از آزادی بیان نیز بگوید.

 

— بذرپاش در پاسخ به حمایت حق شناس از روزنامه‌اش گفت: به برکت دولت شما پایمان همیشه در دادگاه است. دو بار تا به حال به خاطر تیتر آل سعود به دادگاه رفتم.

*** دکتر حق شناس در جواب به او تصریح کرد:‌ از نظر من این دادگاه‌ها قابل قبول نیست. موضع من در حضور خبرنگاران حاضر در این جمع همین است که گفتم. آزادی بیان باید برای همه باشد.

—بذرپاش در ادامه این بحث خاطرنشان کرد: به ما گفتند بی سواد هستید. بروید به جهنم. هر چه از دهن‌شان درآمد به ما نسبت دادند. ما هم دوست داریم بدانیم که درآمد کرسنت، دکل نفتی و ۳ هزار میلیارد اختلاس چه شد.

 به هر حال خوب نیست که کسانی در داخل کشور، از مسعود بهنود و بی بی سی پول بگیرند. این توهین به ملت است. آقای حق شناس به سوال من جواب ندادید. اگر نماینده مجلس شدید در مورد کاهش نقدینگی، کاهش ارزش بورس، فشار مالیاتی که به اصناف وارد می‌شود سوال می‌کنید یا نه؟ اگر برای شما فقط مساله حصر مهم است برای ما رکود، بیکاری، منافع ملی، عظمت ملی، دستاوردهای هسته‌ای، اقتدار و … مهم است. اگر به نسخه شما در سال ۸۸ گوش می‌کردیم الان داعش به جای سوریه کف تهران بود. ببینید شما با دولت قبل از روزی که بر سر کار آمد چه کردید. 

***دکترحق شناس خطاب به بخشی از صحبت‌های بذرپاش مبنی بر افزایش آمار قاچاق در کشور گفت: این قاچاقچی‌هایی که می گویید از کدام مرز وارد کشور می‌شوند؟ حافظان این مرز، چه نهاد، ساز مان و ارگانی هستند؟ اسکله‌های غیرمجاز را چه نهادی اداره می‌کنند؟ آیا آستان قدس و قرارگاه‌های یک، دو و سه مالیات می‌دهند که در مورد فشار مالیاتی صحبت می‌کنیم؟

—بذرپاش در میان صحبت‌های حق شناس تاکید کرد: منظورتان این است که نیروهای مسلح قاچاق وارد کشور می‌کنند؟

***دکترحق شناس تاکید کرد: من همچنین حرفی را نمی‌زنم.

—بذرپاش یادآور شد: نیروهای مسلح خدوم‌ترین نیروهای این کشور هستند.

***دکتر حق شناس خاطرنشان کرد: موضوع قاچاق را اولین بار احمدی نژاد مطرح کرد.

—بذرپاش در ادامه پرسید: اگر شما احمدی نژاد را قبول ندارید چرا از حرف‌هایش استفاده می‌کنید.

 

photo_2015-11-22_14-42-28

***دکترحق شناس در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد: سوال من این است که آیا خود لنج‌ها می‌توانند قاچاق تولید کنند؟ آیا یک کارگر ساده می‌تواند این تعداد قاچاق را وارد کشور کند؟ ایا این تعداد ماشین‌های ۱۸ چرخ که قاچاق به کشور می‌آورند متعلق به مردم عادی است؟ اتفاقا آقای بذرپاش به نکته خوبی اشاره کردید. باید پرسید صاحب این همه اموال قاچاق در کشور چه کسی است؟ بروید بپرسید که سیگارهای قاچاق را چه کسی وارد کرده است؟ مارک مارل بورو در ایران متعلق به کیست؟ من دست شما را می‌بوسم اگر با شجاعت پیگیر همین موضوع قاچاق سیگار مارل بورو باشید. به نظر من مجلس آینده سه قطبی، متشکل از اصلاح طلبان، محافظه کاران معتدل و طیف رادیکال متشکل از گروه‌هایی مثل پایداری و موتلفه خواهد بود.

—بذرپاش در ادامه این نشست تصریح کرد: مالیات ندادن آستان قدس رضوی به فرمان امام(ره) بود. قرارگاه‌ها هم دارند مالیات پرداخت می‌کنند. به نظر من توهین بزرگی به ارتش، سپاه و نیروی انتظامی انجام دادید. یعنی این ها قاچاقچی هستند؟ همین که ما اینجا راحت داریم مناظره می‌کنیم و آن‌ها شهید می‌دهند و از مرزها نگهداری می‌کنند را مدیون این نیروها هستیم.

 

 

***دکتر حق‌شناس در میان صحبت‌های بذرپاش اظهار کرد: من به کسی توهین نکردم. به شما می‌گویم فقط به عنوان یک نماینده ببینید سیگار مارل بورو را چه کسی می فروشد؟

— بذرپاش به طعنه گفت: من سیگار نمی کشم به شما هم نمی‌آید سیگار بکشید.

***دکترحق شناس در ادامه صحبت خود خاطرنشان کرد: وقتی می گویید ۲۵ میلیارد دلار قاچاق در کشور ما وجود دارد من می گویم باید ببینید چه کسی این قاچاق را وارد می کند. انتظار ندارم به من بگویید که دارم توهین می کنم. من به چه کسی توهین کردم.

—بذرپاش در توضیح خود درباره قاچاق کالا گفت: ما گستردگی مرز داریم. با کشورهای متعددی هم مرز هستیم. نمی شود که ۱۰۰ متر به ۱۰۰ متر نیرو بگذاریم که قاچاق وارد کشور نشود. یکی از روش های جلوگیری از قاچاق ردیابی کالاست. ایران کد و شبنم دو طرحی بودند که کالاها را ردگذاری می‌کردند. ایراداتی داشتند، اما خوب بودند. دوستان شما که آمدند این طرح را تعطیل کردند. از وقتی که این طرح از بین رفت ۸ میلیارد دلار به قاچاق کشور اضافه شد. سوال من در مورد قاچاق این بود که چرا آن دو طرح تصویب شد.

وی ادامه داد:‌ در مورد مسکن مهر هم انتقادات جدی به دولت داریم. گفتند مسکن مهر را می گذاریم کنار و طرح مسکن اجتماعی را می دهیم. پس این طرح کجاست. آیا طبق قانون اساسی دولت ها موظف نیستند که برای سه دهک پایین جامعه مسکن تهیه کنند؟

 

***دکتر محمد جواد حق شناس در پایان با بیان اینکه احزاب و نمایندگان باید در فضای سیاسی مشارکت داشته باشند گفت: مجلس محل کارشناسی است لذا باید بتوانند به مجلس نماینده وارد کنند و از عملکرد نماینده خود دفاع یا انتقاد کنند. باید پیوسته قانون احزاب و مشارکت مردم برقرار شود.

 

photo_2015-11-22_14-42-15 photo_2015-11-22_14-42-32 photo_2015-11-22_14-41-52 photo_2015-11-22_14-42-25

 

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. آقا خوب گفتی
    کیه که جواب این همه سوالو بده ؟؟

  2. کالا قاچاق ؟؟؟ مگه داریم؟؟ مگه میشه ؟؟

  3. من تو دانشگاه بودم دمت گرم آقای حق شناس حال کردم بحث را داغ کردی

  4. این همه اش حرف است
    شما اصلاح طلب ها که در مجلس قبل بودید چه کردید ؟؟ رئیس مجلس قبل کجاست ؟ چه کرد ؟
    خوب است این هم بگویید
    ۳۰۰ میلیون را از که گرفت ؟ به که داد ؟ چه کرد ؟
    نخیر برادر شما ها دور دستتان می افتد دمار از مردم که هیچ از مملکت در میاورید

    • آقای کرمی
      منظورتان آقای کروبی است بله ایشان ۳۰۰ میلیون تومان وجوهات شرعی اقای جزایری را دریافت کردند / مگر نمیدانید روحانیون این امر را میتوانند انجام دهند که آقای کروبی از بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز برابر شرع نامه دارند که وجوهات شرعی را دریافت کنند و خرج کسانی که مستحق هستند کنن
      آقای کروبی هم این کار را کرد
      این چیز عجیبی نیست منتها آقای احمدی نژاد این را در تلویزیون جور دیگری جلوه داد و سر مردم کلاه گذاشت …متاسفم برای مردم ما که برای چیزی که میخواهند بپذیرند تحقیق نمیکنن از بس که مرد زرنگی هستیم و تنبل نیستیم …

  5. دکتر احمدی نژاد به بیان امام عمل کرد و پول نفت را به سر سفره های مردم آورد اتفاقا
    اگه همین یارانه هم نداده بود چی ؟ الان همه به فلاکت افتاده بودیم
    اقتصاد کشور را شماها خراب کردید . ایراد اینجاست که دنبال مقصر هم می گردید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.