stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۸ مهر , ۱۴۰۳ Wednesday, 9 October , 2024
  • کد خبر : 159654
  • 01 شهریور 1399 - 14:56
2
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در برگزاری آزمون در اصفهان خبرداد؛

بیشترین شرکت کنندگان در آزمون سراسری گروه علوم تجربی

بیشترین شرکت کنندگان در آزمون سراسری گروه علوم تجربی
قلم/اصفهان_ نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در برگزاری آزمون در اصفهان با بیان اینکه ۶۱.۱۴ درصد شرکت کنندگان در استان اصفهان زن و ۳۸.۸۶ درصد مرد بودند، تصریح کرد: بیشترین شرکت کنندگان در آزمون امسال در استان اصفهان مربوط به گروه علوم تجربی و کمترین گروه زبان خارجه بودند.
قلم | qalamna.ir :

ماراتن کنکور سراسری ۹۹ ظهر امروز به خط پایان رسید. کنکور سراسری امسال که در آخرین روزهای مرداد و نخستین روز شهریورماه در شرایط کرونایی و پس از چند بار تعویق به دلیل شیوع ویروس کرونا، سرانجام برگزار شد، میزبان یک میلیون و ۱۴۶ هزار داوطلب بود که طی ۴ روز در پنج گروه آزمایشی، هنر، علوم ریاضی، انسانی، تجربی و زبان در ۳۹۲ شهر ایران و همچنین هم‌زمان در ۱۵ کشور دیگر با هم به رقابت پرداختند.

در اصفهان ۸۴ هزار و ۴۵۸ داوطلب در ۴۰ حوزه امتحانی در ۲۶ شهرستان اصفهان به رقابت پرداختند و بر اساس اعلام رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان، ۲۲ درصد از داوطلبان در حوزه امتحانی دانشگاه اصفهان غیبت داشتند.

محمدرضا ایروانی، اظهار کرد: در هر آزمون معمولا ۱۰ تا ۱۵ درصد داوطلبان غایب هستند و امسال در حوزه امتحانی دانشگاه اصفهان در مجموع ۴ روز، ۲۲ درصد غایبی ثبت شد که بیشترین غیبت ها مربوط به آزمون رشته های شناور هنر و زبان خارجه و کمترین تعداد غایبان در گروه ریاضی بود.

وی با بیان اینکه ۶۱.۱۴ درصد شرکت کنندگان در استان اصفهان زن و ۳۸.۸۶ درصد مرد بودند، تصریح کرد: بیشترین شرکت کنندگان در آزمون امسال در استان اصفهان مربوط به گروه علوم تجربی و کمترین گروه زبان خارجه بودند.

رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان با اشاره به افزایش تقریبا ۱.۵ درصدی تعداد داوطلبان کنکور سراسری ۹۹ نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته ۸۳ هزار و ۲۰۷ نفر در آزمون سراسری شرکت کرده بودند.

رضایت ۹۴ درصدی داوطلبان حوزه دانشگاه اصفهان از رعایت پروتکل های بهداشتی

ایروانی به رعایت پروتکل های بهداشتی در آزمون امسال اشاره کرد و گفت: استفاده اجباری از ماسک، انجام تب سنجی قبل از ورود به حوزه امتحانی، رعایت فاصله اجتماعی در چیدمان صندلی ها و ضدعفونی حوزه های امتحانی از جمله موارد رعایت پروتکل های بهداشتی است که در تمام حوزه ها اجرا شد.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در برگزاری آزمون در اصفهان، با تاکید بر اینکه دانشگاه اصفهان یکی از برترین حوزه‌های امتحانی آزمون سراسری کارشناسی ارشد شناخته شده است، از رضایت ۹۴ درصدی داوطلبان نسبت به رعایت دستورهای بهداشتی در دو آزمون دکتری و کارشنای ارشد خبر داد و افزود: این میزان رضایت در دانشگاه بزرگی مانند دانشگاه اصفهان عدد قابل قبولی است.

هیچ یک از داوطلبان اصفهانی کنکور سراسری ۹۹ مبتلا به کرونا نبودند

وی درخصوص داوطلبان مبتلا به کرونا در استان اصفهان گفت: داوطلبان کنکور سراسری در فرآیند خوداظهاری سازمان سنجش در خصوص بیماری خود اطلاع رسانی کرده بودند و هیچ داوطلب اصفهانی مبتلا به کرونا در حوزه های اصفهان نداشتیم.

ایروانی تاکید کرد: طبق هماهنگی های انجام شده با وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داوطلبان مبتلا به کرونا در محلی در بیمارستان امتحان می دادند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در برگزاری آزمون در اصفهان یادآور شد در آزمون امسال هیچ داوطلب اصفهان مبتلا به کرونا اعلام نشده بود و تنها یک داوطلب در دانشگاه اصفهان و یکی در دانشگاه صنعتی اصفهان مشکوک به کرونا تشخیص داده شدند که از بقیه جدا و در محلی دیگر امتحان دادند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.