stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 160146
  • 02 شهریور 1399 - 15:25
2

روسیه و ترکیه باز هم قرارداد اس-۴۰۰ امضا کردند

روسیه و ترکیه باز هم قرارداد اس-۴۰۰ امضا کردند

خبرگزاری اینترفکس امروز (یکشنبه) به نقل از سرگئی چمزوف، رئیس شرکت تسلیحاتی روستک گزارش داد، روسیه قراردادی برای تحویل یک سامانه موشکی دیگر از اس-۴۰۰هایش به ترکیه در سال آتی امضا کرده است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، ترکیه سال گذشته یک محموله سامانه موشکی اس-۴۰۰ از روسیه خریداری کرد و همین امر موجب شد تا از برنامه جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ آمریکا کنار گذاشته شود. ایالات متحده تاکید دارد که چنانچه ترکیه این سامانه‌های ساخت روسیه را مستقر کند، خطر تحریم‌های آمریکا را به جان می‌خرد.

اظهارات رئیس شرکت تسلیحاتی روستک درباره امضای قرارداد دیگری برای تحویل اس-۴۰۰ به ترکیه می‌تواند جنجال‌های تازه‌ای به پا کند. همین سامانه از جمله دلایل تیرگی روابط ترکیه و آمریکا شده است. ناتو هم آن را ناسازگار با دیگر تجهیزات این ائتلاف نظامی دانسته است؛ ادعایی که ترکیه و روسیه رد می‌کنند.

اسپوتنیک، رئیس روستک در حاشیه نمایشگاه نظامی ارتش-۲۰۰ گفت، قرارداد با ترکیه درباره دومین محموله از سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ امضا شده و طرفین در حال گفت‌وگو درباره مسائل مالی آن هستند.

ماه ژوئن رئیس سازمان صنایع دفاعی نهاد ریاست جمهوری ترکیه گفت، مسکو و آنکارا روی کلیات دومین محموله سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ توافق کرده‌اند. مسکو و آنکارا در دسامبر ۲۰۱۷ یک توافق وام برای ارسال سیستم‌های اس-۴۰۰ امضا کردند. در سال ۲۰۱۹ ترکیه اس-۴۰۰هایی به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار دریافت کرد.  

انتهای پیام  

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.