stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
  • کد خبر : 160788
  • 04 شهریور 1399 - 13:55
0

سفر وزیر خارجه آلمان به ترکیه و یونان در بحبوحه تنش‌ها

سفر وزیر خارجه آلمان به ترکیه و یونان در بحبوحه تنش‌ها

وزیر امور خارجه آلمان امروز (سه‌شنبه) به آلمان و یونان سفر می‌کند تا در اقدامی به کاهش تنش‌های بین دو کشور که در پی مناقشات دریای مدیترانه شرقی بیشتر شده، بپردازد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سفر هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در حالی صورت می‌گیرد که یونان رزمایش خود را با حضور نیروهای هوایی و دریایی در کرت، واقع در جنوب شرق مدیترانه و جزیره کاستلوریزو، واقع در جنوب یونان و درست در نزدیک منطقه‌ای آغاز کرده که ترکیه کشتی اکتشافی اوروچ رئیس را با همراهی ناوهایش برای شناسایی ذخایر نفت و گاز اعزام کرده است.

یونان در واکنش به عملیات این کشتی اکتشافی نیروهای مسلح خود را در حالت آماده‌باش قرار داده و ناوهایش را برای رصد اوضاع به منطقه اعزام کرده است.

وزیر خارجه آلمان پیش از سفرش به یونان و ترکیه گفت: آنکارا و آتن متحدان ناتو هستند. آنها باید از طریق قوانین بین‌المللی و گفت‌وگوهای صادقانه این مناقشه گازی و نفتی را در دریای مدیترانه شرقی حل و فصل کنند.

وی ادامه داد: تنش‌ها تنها بر روابط ترکیه و اتحادیه اروپا سایه نمی‌اندازد بلکه باعث افزایش تنش‌ها و درگیری‌ها در کل منطقه می‌شود.

یونان نیز گفته، منطقه‌ای که این کشتی اکتشافی ترکیه ای در آن مشغول عملیات است، درست بر روی فلات قاره‌ای این کشور قرار دارد و از ترکیه خواسته تا این کشتی را از منطقه خارج کند.

هایکو ماس گفته است:‌ گفت‌وگوها بین ترکیه و یونان بایستی در یک طیف وسیع صورت گیرد و نباید هرگز متوقف شود. دو کشور به جای انجام اقدامات تحریک‌آمیز باید به دنبال گام‌هایی به سوی کاهش تنش و آغاز مذاکرات مستقیم باشند.

سفر وزیر خارجه آلمان پیش از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در برلین است که موضع ترکیه در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.