stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 161341
  • 05 شهریور 1399 - 16:25
0

فرانسه هم به مانورهای نظامی مدیترانه شرقی پیوست

فرانسه هم به مانورهای نظامی مدیترانه شرقی پیوست

وزیر دفاع فرانسه امروز (چهارشنبه) گفت، نیروهای این کشور در کنار ایتالیا، یونان و قبرس در مانورهای نظامی در دریای مدیترانه شرقی و در بحبوحه بدتر شدن مناقشات بین ترکیه و یونان بر سر منابع و ذخایر انرژی در منطقه حضور یافته‌اند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، تنش‌ها بین ترکیه و یونان پس از آنکه آنکارا یک کشتی اکتشافی را به منطقه اعزام کرد، بدتر شده است؛ اقدامی که دولت آتن آن را غیرقانونی می‌داند.

فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه در توئیتی نوشت: منطقه دریای مدیترانه شرقی به محلی پر تنش تبدیل شده است. احترام به قوانین بین‌المللی باید صورت گیرد و نباید از آن تخطی کرد. این منطقه نباید به محلی برای جاه‌طلبی تبدیل شود.

وی ادامه داد، سه فروند جنگنده رافال و یک ناو مجهز به هلیکوپتر نیز در این مانورهای نظامی حضور دارند.

وزیر دفاع فرانسه همچنین گفت: پیام ما واضح و شفاف است؛ اولویت مذاکره، همکاری و دیپلماسی است که برای منطقه مدیترانه شرقی آرامش و ثبات به همراه داشته و احترام به قوانین بین‌المللی نیز در آن رعایت شود.

روابط بین فرانسه و ترکیه در ماه‌های اخیر در پی اقدامات ترکیه در ناتو، لیبی و مدیترانه پر تنش شده است. امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه از اتحادیه اروپا خواسته تا همبستگی خود را با قبرس و یونان در مناقشه دریایی مذکور نشان دهد و خواستار تحریم‌های بیشتر در سطح این اتحادیه علیه ترکیه شده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.