stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 162170
  • 09 شهریور 1399 - 12:25
1

دیدار وزیر خارجه فنلاند با رهبر اپوزیسیون بلاروس

دیدار وزیر خارجه فنلاند با رهبر اپوزیسیون بلاروس

وزیر امور خارجه فنلاند شنبه در جریان سفر کاری به ویلنیوس، پایتخت لیتوانی با نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری بلاروس دیدار و گفت و گو کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفر پکا هاویستو، وزیر خارجه فنلاند به استونی و لیتوانی با هدف بحث و تبادل نظر درباره تحولات جاری در بلاروس است.

وزیر خارجه فنلاند در پیامی توییتری نوشت: مذاکرات خوبی در ویلنیوس با وزیر خارجه لیتوانی داشتیم. ما به عنوان نمونه درباره اهمیت همکاری میان کشورهای نوردیک و بالتیک صحبت کردیم. من همچنین با سوتلانا تیخانوفسکایا، نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری بلاروس دیدار کردم. این اپوزیسیون بلاروس به دنبال گفت و گو با مقام های کشورش است.  

موجی از اعتراضات ضد دولتی در پی انتخابات ریاست جمهوری نهم اوت در بلاروس به راه افتاد؛ انتخاباتی که برای ششمین دور ریاست جمهوری الکساندر لوکاشنکو را تضمین کرد. در حالی که مقام های انتخاباتی بر کسب بیش از ۸۰ درصد از آراء به دست لوکاشنکو تاکید می کردند، اپوزیسیون بر پیروزی تیخانوفسکایا در انتخابات اشاره داشت.

روزهای نخستین اعتراضات با خشونت پلیس  همراه شد اما گفته می شود نیروهای امنیتی بلاروس از آن زمان استفاده از قوه قهریه را متوقف کرده اند. بیش از ۶۷۰۰ معترض بازداشت شده و صدها تن از جمله بیش از ۱۵۰ افسر پلیس زخمی شده اند. براساس آمار وزارت کشور بلاروس، سه تن حین اعتراضات کشته شده اند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.