stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 162210
  • 09 شهریور 1399 - 14:55
2

راهپیمایی هزاران نفری زنان بلاروسی برای برکناری لوکاشنکو

راهپیمایی هزاران نفری زنان بلاروسی برای برکناری لوکاشنکو

چندین هزار زن بلاروسی در تازه ترین سری از اعتراضات ضد دولتی که از انتخابات پرحاشیه ماه گذشته آغاز شده، شنبه با راهپیمایی در خیابان های پایتخت، تکان دادن پرچم، حمل گل و بادکنک خواستار استعفای الکساندر لوکاشنکو شدند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، بلاروس از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نهم اوت که الکساندر لوکاشنکو را برای مرتبه ششم به ریاست جمهوری رساند تا ۲۶ سال حاکمیت او طولانی تر شود، صحنه اعتراضات ضد دولتی گسترده علیه رئیس جمهوری کنونی شده است.

اپوزیسیون بلاروس نتایج انتخابات را آلوده به تقلب دانسته و رد کرد. لوکاشنکو معتقد است که معترضان از سوی غرب تامین مالی شدند و ناتو را به تجمیع نیروها در مرزهای بلاروس متهم می کند؛ اتهامی که از دید سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بی اساس است.

این زنان معترض با برگزاری راهپیمایی همبستگی از لوکاشنکو، رئیس جمهوری کنونی بلاروس و دولت او خواستند تا استعفا دهند. بسیاری از معترضان با پوشیدن لباس هایی به رنگ پرچم کشورشان شعارهای “این شهر ماست” و “بهتر از ما محافظت کنید” سر دادند. پلیس و نیروهای امنیتی این تجمع اعتراضی را زیر نظر داشتند. تجمع های کوچکتری هم در دیگر شهرها و شهرک ها برگزار شد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.