stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 162756
  • 11 شهریور 1399 - 11:25
1

اپوزیسیون بلاروس حزب سیاسی جدید تشکیل می‌دهد

اپوزیسیون بلاروس حزب سیاسی جدید تشکیل می‌دهد

فیلم منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان داد، رهبر اپوزیسیون بلاروس و تیم بانکدار سابق و چهره محبوس اپوزیسیون اعلام کردند در حال تشکیل یک حزب سیاسی جدید تحت عنوان “با هم” هستند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، ماریا کولسنیکووا، رهبر اپوزیسیون بلاروس در این فیلم گفت: بلاروس در یک بحران سیاسی و اجتماعی-اقتصادی قرار دارد و می‌دانیم که چطور با هم از این بحران خارج شویم. خیلی زود اوراق لازم برای ثبت حزب سیاسی جدید “با هم” را ارائه خواهیم کرد.

ویکتور باباریکو، بانکدار سابقی که ماه گذشته بازداشت شد و از انتخابات ۹ اوت کناره‌گیری کرد، در فیلمی که پیش از بازداشتش ضبط شده گفته است که یکی از اهداف این حزب اصلاح قانون اساسی است.

اعتراضات در بلاروس که به دنبال نتیجه مناقشه‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری دال بر پیروزی مجدد الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور این کشور آغاز شد، در حال حاضر وارد چهارمین هفته شده است. لوکاشنکو که ۲۶ سال است زمام امور کشور را بدست گرفته هیچ نشانه‌ای از تمایل به کناره‌گیری از قدرت از خود نشان نداده است.

سوتلانا تیخانوفسکایا، یکی دیگر از رهبران اپوزیسیون بلاروس به خاطر امنیت فرزندانش به لیتوانی فرار کرده است. او قرار است روز جمعه در شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.