stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 163813
  • 15 شهریور 1399 - 10:25
2

وقتی ترامپ برای فرار از روسیه به کره شمالی پناه می‌برد!

وقتی ترامپ برای فرار از روسیه به کره شمالی پناه می‌برد!

دونالد ترامپ ظاهرا روز جمعه از مساله کره‌شمالی استفاده کرد تا از پاسخ به پرسشی درباره دست داشتن احتمالی روسیه در تلاش برای ترور یک رهبر برجسته مخالف دولت پوتین طفره برود.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان یک نشست خبری در روز جمعه در پاسخ به پرسشی درباره اینکه نظرش در مورد نتیجه تحقیقات آلمان درباره مسموم کردن الکسی ناوالنی، یک چهره شناخته شده مخالف دولت روسیه با ماده‌ای متعلق به دوران شوروی به نام نوویچوک چیست، گفت: اگر که چنین موردی بوده باشد آمریکا خیلی جدی به آن نگاه خواهد کرد.

ترامپ استدلال کرد از هر کس دیگری در قبال روسیه سختگیرتر بوده است اما بعد تاکید کرد که تقریبا با تمامی کشورها از جمله کره‌شمالی کنار می‌آید.

او خاطر نشان کرد: به خاطر دارید که ما قرار بود با کره‌شمالی وارد جنگ بشویم. به گفته ترامپ، چنین جنگی می‌توانست “بسیار درهم و برهم” و “بسیار بد” باشد و میلیون‌ها تن را به کشتن بدهد.

ترامپ مکررا داشتن “روابط خوب” با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی را یکی از دستاوردهای دیپلماتیکش در جریان تبلیغات انتخاباتی خوانده است. ترامپ و کیم تاکنون سه بار با یکدیگر ملاقات کرده‌اند، هر چند که از فوریه ۲۰۱۹ مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای میان دو کشور به بن‌بست خورده است.

دونالد ترامپ پیش از پرداختن به مساله خاورمیانه و برجسته کردن توافق اخیر بین امارات و رژیم صهیونیستی گفت: در این میان ما با او (کیم جونگ اون) کنار آمده‌ایم. ما وارد جنگ نشدیم.

او به مساله روسیه بازگشت اما تنها بعد از آنکه گفت، آلمان “میلیاردها و میلیاردها دلار به روسیه پول می‌دهد تا انرژی خود را از روسیه تامین کند.”

ترامپ افزود: و ما قرار بوده از آلمان در برابر روسیه محافظت کنیم؟ موضوع چیست؟

او زمانی که نهایتا به مساله روسیه بازگشت ابتدا گفت: ما داریم با روسیه در خصوص مساله عدم اشاعه هسته‌ای خیلی خوب عمل می‌کنیم.

ترامپ درباره مساله تلاش ناکام برای ترور ناوالنی گفت: ما هنوز درباره آن سند و مدرکی نداریم اما من آن را بررسی خواهم کرد.

این اظهارات ترامپ ساعاتی بعد از آن مطرح شدند که استیون بیگان، معاون وزیر امور خارجه آمریکا “نگرانی شدید واشنگتن درباره یافته‌های دولت آلمان” درباره ترور ناوالنی را در نشستی با سفیر روسیه در آمریکا مطرح کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.