stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 164935
  • 18 شهریور 1399 - 10:25
6

انجام عملیات مشترک قطب شمال، توسط چند کشور ناتو

انجام عملیات مشترک قطب شمال، توسط چند کشور ناتو

نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا اعلام کرده است که تعدادی از کشورهای ناتو، عملیاتی در قطب شمال انجام خواهند داد و گفته است که هدف این عملیات، کمک به “حفظ صلح در منطقه” است.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیروی دریایی انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ناوچه‌های “اچ‌ام‌اس ساترلند” و “آراف‌ای تایداسپرینگ” در کنار ناوشکن کلاس “آرلی برک” آمریکا، “یواس‌اس راس” و ناوچه نروژی کلاس “فریدتجوف نانسن”، “اچ‌ان‌اوام‌اس تور هیرداهل” مورد حمایت هواپیمای گشت‌زنی دانمارکی، این عملیات را انجام خواهند داد.

بر اساس این بیانیه، شرکت‌کنندگان در عملیات ناتو، که بر پایه عملیات پیشین انگلیس و آمریکا که ماه مه در دریای بارنتس برگزار شد، انجام می‌شود، در شرایط زیر صفر کار خواهند کرد تا درک خود از محیط چالش‌برانگیز قطب را، در عین کمک به حفظ صلح در منطقه، افزایش دهند.

بر اساس اعلام نیروی دریایی انگلیس، کشتی‌های این نهاد در حال هدایت یک کار گروه چندملیتی به سمت شمال در مأموریتی هستند که تعهد بریتانیا و متحدانش را به آزادی دسترسی و رهگیری در منطقه به نمایش می‌گذارد.

در همین حال هفته گذشته، “سرگئی شویگو”، وزیر دفاع روسیه گفت، ناتو بازگرداندن رویارویی جنگ سرد را هدف گرفته و مسکو نگران تلاش‌های ناتو برای نمایش قدرت از طریق تشدید مأموریت‌های شناسایی و تمرین‌های نزدیک مرزهای روسیه است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز مسأله فعالیت‌های “مخرب” ناتو در کشورهای بالتیک را طی تماسی در ماه اوت با همتای فنلاندی خود، “پکا هاویستو”، مطرح کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.