stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 165714
  • 20 شهریور 1399 - 12:26
2

دستور مقام قضایی قزوین موجب اتمام عملیات مرمت یک بنای تاریخی شد

دستور مقام قضایی قزوین موجب اتمام عملیات مرمت یک بنای تاریخی شد
قزوین – قلم– مسوول روابط عمومی دادگستری استان قزوین گفت: عملیات بهسازی و مرمت یک بنای تاریخی شهر قزوین که موجب  ایجاد نارضایتی و ناهنجاری‌های اجتماعی شده بود با تعیین ضرب الاجل از سوی رییس کل دادگستری استان به سرعت پایان یافت.
قلم | qalamna.ir :

قلم به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین احسان نظام دوست روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: ۱۹ مرداد سال جاری با اعلام نارضایتی شهروندان به رییس کل دادگستری استان مبنی بر اینکه طولانی شدن عملیات بهسازی بنای تاریخی مسجد و مدرسه حیدریه محله قافله باشی سبب شده مکان مناسبی برای معتادان و اشرار جهت ارتکاب بزه فراهم گردد.

وی اضافه کرد: حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی بلافاصله با مدیر کل میراث فرهنگی استان تماس گرفته و ضرب الاجل یک ماهه جهت اتمام عملیات مرمت این بنا تعیین کرد.

خوشبختانه قبل از اتمام مهلت اعطایی، میراث فرهنگی استان در زمان مقرر نسبت به تکمیل عملیات مرمت این بنای تاریخی اقدام کرد و بستر ارتکاب ناهنجاری را در این منطقه شهری رفع نمود.

این مسوول گفت: دستگاه قضایی با توجه به سرعت در اجرای بهسازی مسجد حیدریه قبل از پایان مهلت مقرر و رفع نارضایتی ساکنان منطقه از مدیر کل میراث فرهنگی استان و همکارانشان قدردانی می‌کند.

مسجد – مدرسه حیدریه را باید از شاخص‌ترین بناهای عصر سلجوقیان در ایران دانست که در کوچه موسوم به گذر بلاغی در محله پنبه ریسه قزوین قرار داشته و  به شماره ۲۰۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

هشتگ: , , , , , ,
  • خبرنگار هادی درزی رامندی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.