stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۹ خرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 8 June , 2024
  • کد خبر : 165820
  • 20 شهریور 1399 - 15:55
1

ماتیس ترامپ را خطرناک و نامناسب می‌دانست

ماتیس ترامپ را خطرناک و نامناسب می‌دانست

براساس بخش هایی از کتاب “خشم” باب وودوارد، جیمز ماتیس وزیر دفاع پیشین به دن کوتس، مدیر وقت اطلاعات ملی گفته بود که ترامپ خطرناک و نامناسب است.

قلم | qalamna.ir :

براساس قسمت هایی از کتاب باب وودوارد که روزنامه واشنگتن پست منتشر کرد، جیمز ماتیس که در پایان ۲۰۱۸ بعد از اختلافات بر سر استراتژی دفاعی با رئیس جمهوری آمریکا کاخ سفید را ترک کرد، به دن کوتس هشدار داد که “ممکن است زمانی برسد که ما مجبور شویم اقدام جمعی علیه ترامپ انجام دهیم.”

روزنامه واشنگتن پست ننوشته است که آیا در کتاب وودوارد مشخص شده اشاره ماتیس به “اقدام جمعی” چه بوده است یا خیر.

وزیر دفاع سابق آمریکا همچنین در سخنان دیگری گفته است “رئیس جمهوری هیچ حوزه اخلاقی ای ندارد” و بعد کوتس به او می گوید “بله، برای او یک دروغ فقط یک دروغ نیست. بلکه چیزی است که او فکر می کند. او تفاوت میان حقیقت و دروغ را نمی داند.”

ماتیس جزو معدود وزرای کابینه ترامپ بود که هم از حمایت جمهوری خواهان و هم دموکرات ها برخوردار بود و در دسامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد بعد از اختلافات با ترامپ بر سر سیاست هایش در سوریه و اروپا از سمتش کناره گیری می کند.

او معمولا دیدگاه هایش را درباره ترامپ علنی نمی کند، اما بعد از آنکه رئیس جمهوری آمریکا گفت که می خواهد از ارتش علیه معترضان به مرگ جورج فلوید به دست پلیس مینیاپولیس استفاده کند، از او انتقاد کرد.

این رئیس سابق پنتاگون با تصمیم ترامپ برای خارج ساختن نظامیان آمریکایی از سوریه و نوع روابط او با متحدان کشورش در ناتو که روی افزایش هزینه های دفاعی تاکید داشت، مخالف بود. ماتیس در نامه استعفای خود نوشت، باور اصلی او این است که قدرت آمریکا به شکلی “جدایی ناپذیر” با قدرت سیستم خاص و جامع اتحادها و شراکت های ما مرتبط است.”

باب وودوارد همچنین کوتس را در زمان خدمت در دولت ترامپ که اوت ۲۰۱۹ به پایان رسید، به شدت پریشان توصیف کرد. کوتس از سوی مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا وارد دولت شد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.