stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 22 May , 2024
  • کد خبر : 166100
  • 22 شهریور 1399 - 10:20
0

پیش بینی برداشت ۳۲۰۰ تن انجیر در ساوه

پیش بینی برداشت ۳۲۰۰ تن انجیر در ساوه

ایسنا/مرکزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه با بیان اینکه این شهرستان قطب تولید انجیر استان مرکزی است، گفت: پیش بینی‌ها حاکی از این است که در سال جاری ۳۲۰۰ تن انجیر از باغات ساوه برداشت شود.

قلم | qalamna.ir :

حسن شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار با بیان اینکه شهرستان ساوه دارای بیش از ۳۵۰ هکتار باغ انجیر است که ۳۲۰ هکتار آن بارور است، گفت: از این میزان باغ بارور انجیر در حالت معمول در هر هکتار ۲۰ تن انجیر برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برداشت انجیر از ابتدای شهریورماه آغاز شده و تا اواخر مهرماه ادامه خواهد داشت، گفت: در این شهرستان باغات انجیر متمرکز کم است و اکثر باغات پراکنده هستند، عمدتا درختان انجیر به صورت پراکنده در باغات انار کاشته شده‌اند و در اکثر باغات انار درخت انجیر موجود است.

شریفی اظهار کرد: رقم انجیری که در ساوه کاشت می‌شود، رقم “زرد پیازی” است که یکی از بهترین رقم‌هایی هست که بابت مصرف تازه خوری در سبد خانوار ایرانی قرار دارد.

وی تصریح کرد: انجیر ساوه از لحاظ کیفیت زبانزد است و  شهرستان ساوه قطب تولید انجیر در استان مرکزی است و محصول آن علاوه بر تامین نیازهای داخل استان به استان‌های همجوار صادر می شود. شهرستان ساوه دارای ۲۱ هزار هکتار باغ است که در قسمت محدودی از باغات در بخش مرکزی به صورت پراکنده انجیر کاشت می‌شود.

وی افزود: بخشی از انجیر برداشت شده شهرستان ساوه که درجه دو و سه هستند برای فرآوری و خشک کردن به کارخانه‌ها ارسال می‌شود.

انتهای پیام

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.