stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۴ آذر , ۱۴۰۳ Sunday, 24 November , 2024
  • کد خبر : 167864
  • 27 شهریور 1399 - 8:36
4
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خبر داد:

۹۰ درصد از هزینه های بستری بیماران کرونایی پرداخت می‌شود

۹۰ درصد از هزینه های بستری بیماران کرونایی پرداخت می‌شود
قلم/ همدان-  مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در تشریح اقدامات این سازمان در دوران شیوع ویروس کرونا اعلام کرد: در بخش بستری در بیمارستان‌های دولتی، ۹۰ درصد هزینه‌ها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود و در بخش سرپایی نیز پرداخت ۷۰ درصد هزینه‌ها بر عهده بیمه سلامت است.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، سعید فرجی در رزمایش سایبری بیمه سلامت درباره اقدامات انجام شده توسط سازمان بیمه سلامت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان بیمه سلامت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، پوشش بیمه‌ای برای افراد فاقد پوشش بیمه روی تخت بیمارستان بود؛ این در حالی است که در شرایط عادی، بیمه شدن روی تخت بیمارستان انجام نمی‌شود و افراد برای ارزیابی وسع و پوشش بیمه‌ای باید دوره انتظار را بگذرانند.

وی در این زمینه ادامه داد: بر اساس مقررات، ارزیابی وسع توسط وزارت رفاه حداقل یک ماه طول می‌کشد، اما در دوران شیوع ویروس کرونا، این بازه زمانی با تعامل انجام شده بین سازمان بیمه سلامت و وزارت رفاه به یک روز کاهش پیدا کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خاطرنشان کرد: در دوران شیوع کرونا در کشور، برخی راهنماهای بالینی مرتبط با خدمات تشخیصی برداشته شد،  به طور مثال در مواقع عادی، دوره زمانی برای انجام سی تی اسکن ۱۸۰ روز است، اما نیاز به ارائه این خدمت برای بیماران کرونایی باعث شد که این محدودیت فعلا حذف شود.

فرجی در این راستا اظهار کرد: در بخش بستری در بیمارستان‌های دولتی، ۹۰ درصد هزینه‌ها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود و در بخش سرپایی نیز پرداخت ۷۰ درصد هزینه‌ها بر عهده بیمه سلامت است.

این مسئو در ادامه افزود: پس از شیوع ویروس کرونا، تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت که برگه سفید داشت و اعتبار آنها پایان یافته بود نیز در دو نوبت انجام شد و تا مورخ ۳۱/۳/۹۹ نیازی به مراجعه جهت دریافت دفترچه جدید نبود .

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیانا ین که سامانه تلفنی ۱۶۶۶ نیز از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور فعال شد تا به سوال‌های بیمه شدگان در زمینه این بیماری پاسخ بدهد، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، این مشاوره‌های تلفنی در کاهش حجم مراجعه مردم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و آرامش دادن به آن ها و کاهش اضطراب بسیار موثر بود. در این زمینه ۱۳۰ خط جدید به سامانه ۱۶۶۶ اضافه شد و ۳۰ پرستار، ۱۰ پزشک عمومی در سه شیفت طی ۲۴ ساعت به سوالات پاسخ دادند. به طور مثال فقط در یکی از ماه‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کشور، ۴۰۰ هزار تماس با سامانه ۱۶۶۶ داشتیم که پاسخ داده شد.

وی در پایان صحبت های خود اظهار کرد: همچنین گروهی شامل پزشکان متخصص عفونی و متخصص ریه برای ارائه آخرین اطلاعات مربوط به بیماری کووید ۱۹ و راهنمایی کارشناسان پاسخ‌گو در سامانه ۱۶۶۶ برای ارائه اطلاعات دقیق‌تر به بیمه شدگان شکل گرفت.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.