stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
  • کد خبر : 168403
  • 29 شهریور 1399 - 11:55
4

رئیس اف‌بی‌آی: آنتیفا یک ایدئولوژی است، نه سازمان

رئیس اف‌بی‌آی: آنتیفا یک ایدئولوژی است، نه سازمان

رئیس اف‌بی‌آی در جریان حضور در کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا به قانون‌گذاران گفت، “آنتیفا” یک ایدئولوژی است نه یک سازمان؛ شهادتی که وی را در مقابل رئیس جمهوری قرار می‌دهد که تاکید دارد “آنتیفا” یک گروه “تروریستی” است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چند ساعت پس از این جلسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پیامی در توییتر به انتقاد از کریستوفر رای، رئیس اف‌بی‌آی به خاطر اظهاراتش درباره “آنتیفا” و مداخله انتخاباتی روسیه پرداخت؛ دو موضوعی که در راس موضوعات مطرح در این جلسه حول محور تهدیدات علیه سرزمین آمریکا قرار داشتند.

ترامپ در توییتی درباره “آنتیفا” نوشت: من آنها را یک مشت آنارشیست و جنایتکار با برخورداری از حمایت مالی خوب می‌دانم که به خاطر کومی و مولر حفاظت می‌شوند و اف‌بی‌آی یا نمی‌تواند و یا نمی‌خواهد منابع مالی آنها را کشف کنند و به آنها اجازه می‌دهد تا با وجود ارتکاب “قتل” فرار کنند. نظم و قانون!

جنبش آنتیفا به مجموعه‌ای از گروه‌های جناح چپ مستقلِ ستیزه‌جوی ضد فاشیستی در ایالات متحده آمریکا گفته می‌شود. ویژگی اصلی گروه‌های آنتیفا استفاده آنها از اقدام عملی است. آنها با تاکتیک‌های اعتراضی گوناگون، مانند فعالیت‌های دیجیتالی، خسارت مالی، خشونت فیزیکی و آزار و اذیت علیه افرادی که آنها به عنوان فاشیست، نژادپرست یا راست تندرو می‌گمارند، شرکت می‌کنند.

رای در شهادت روز پنجشنبه‌اش با اینکه فعالان آنتیفا یک نگرانی جدی هستند، مخالفتی نکرد و گفت: آنتیفا یک موضوع واقعی است و اف‌بی‌آی تحقیقات مناسب متعددی را درخصوص اینکه ما چه چیزهایی را به عنوان افراطگرایان آنارشیست خشونت‌طلب توصیف می‌کنیم، انجام داده که شامل افرادی که خود را اعضای آنتیفا می‌نامند، می‌شود.

وی افزود: اما آنتیفا یک گروه یا سازمان نیست. این یک جنبش یا یک ایدئولوژی است.  

این اظهارات رای مغایر با اظهارات ترامپ است که در ماه ژوئن جنبش “آنتیفا” را مسئول خشونت‌های در گرفته به دنبال مرگ جورج فلوید دانست. ترامپ در توییتی نوشت که آمریکا آنتیفا را به عنوان یک سازمان تروریستی تعیین خواهد کرد، گرچه چنین اقداماتی درخصوص گروه‌های خارجی انجام شده و آنتیفا ساختار سلسله مراتبی سازمان‌های رسمی را ندارد.

این جلسه کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا بر موضوعات داخلی از جمله خشونت برترپنداران سفیدپوست و همچنین افراطگرایان ضد دولتی متمرکز بود. اما در حوزه رسیدگی به تهدیدات خارجی، موضوع انتخابات ریاست جمهوری و تلاش‌های روسیه برای مداخله در این کمپین قرار داشت.  

رای گفت: ما در اف‌بی‌آی به تهدیدات از نظر چپی و راستی فکر نمی‌کنیم. ما بر خشونت‌ها متمرکز هستیم نه ایدئولوژی‌ها. افراطگرایان خشونت‌طلب با انگیزه نژادی از جمله برترپنداران سفید مسئول بخش عمده حملات مرگبار در سال‌های اخیر در آمریکا هستند. اما امسال اکثر خشونت‌های مرگبار از طرف فعالان ضددولتی از جمله آنارشیست‌ها و شبه‌نظامیان صورت گرفته است.   

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.