علی اصلانی در گفت وگو با بر لزوم الکترونیکی شدن خدمات تاکید کرد و گفت: موضوع دولت الکترونیک چند سالی است که مطرح می شود چون به تناسب پیشرفت تکنولوژی و انجام بسیاری از کارها بر بستر اینترنت ناگزیریم به سمت الکترونیکی شدن خدمات برویم.
وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از جوانان تمایل به انجام کارهای خدماتی مثل گذشته ندارند چون فرهنگسازی در خصوص برخی مشاغل مثل بنایی یا کفاشی صورت نگرفته و نگاه به مشاغل سنتی تغییر کرده است در عوض انجام بسیاری از مشاغل و ارائه خدمات به شکل اینترنتی با اقبال بیشتری روبه رو شده است.
این فعال حوزه کار افزود: شاید قبلا ۸۵ درصد نیروهای کار در کارخانه های صنعتی کار می کردند ولی امروز بیش از ۵۰ درصد نیروها در بخش خدمات به ویژه خدمات الکترونیک مشغول کار هستند لذا اگر زیرساختها و زیربناها را برای الکترونیکی کردن امور مهیا کنیم بسیاری از کارها با سرعت و سهولت بیشتری دنبال می شود.
اصلانی در عین حال الکترونیکی شدن خدمات را در بازار کار اثرگذار دانست و گفت: با ماشینی شدن کارها و ورود ماشین آلات به خط تولید کارخانه ها، کار یدی کمتر می شود و دیجیتالی شدن امور ممکن است به کاهش نیروی کار منجر شود لذا علیرغم مزایای بسیاری که الکترونیکی شدن خدمات دارد و به شفاف سازی و کاهش هزینه های مردم منجر شود، می تواند در بازار اشتغال و کاهش نیروهای کار هم تاثیرگذار باشد.
وی در پایان با اشاره به راه اندازی سامانه جامع روابط کار گفت: هدف این سامانه کاهش مراجعات به ادارات کار و ارائه خدمات آسان و در دسترس به کارگران و کارفرمایان است که تاکنون در چند استان به مرحله اجرا درآمده است ولی معتقدم که این سامانه مشکلاتی دارد که باید برطرف کنیم و دفاتر پیشخوان باید آموزشهای لازم را قبل از ثبت نام و احراز هویت کارگران ببینند تا کارگران کمتر دچار مشکل شوند.
انتهای پیام