stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 17131
  • 08 آذر 1394 - 11:51
3

وکیل زنجانی خواستار صدور رای برائت برای متهم شد

پانزدهمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان نفتی موسوم به فساد نفتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

قلم | qalamna.ir :

بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده موسوم به فساد نفتی حدود ساعت ۸:۱۵ همانند جلسات قبل با تدابیر امنیتی وارد دادگاه انقلاب شد.

رسول کوهپایه‌زاده وکیل مدافع بابک زنجانی و دیگر وکلای مدافع و خواهران متهم نیز در دادگاه حضور دارند.

ساعت ۰۹:۰۰
آغاز رسمی دادگاه

جلسه شانزدهم رسیدگی به پرونده موسوم به فساد نفتی در حالی برگزار شد وکیل بابک زنجانی ادامه دفاعیات خود از متهم را قرائت کرد.

کوهپایه‌زاده در قزائت دفاعیات خود گفت: هیچ یک از چک‌های صادر شده تامین اجتماعی وصول نشده و هیچ شرکتی به موکل واگذار نشده است و تفاهم نامه موکل با تامین اجتماعی هیچ وقت عملی نشده است‎.

وکیل بابک زنجانی ادامه داد: بعضا تیترهایی بُــلد شده منتشر می‌شود با عنوان «کمک بابک زنجانی به قطر و عربستان» که حقیقت ندارند. این تیتر‌ها حس وطن‌دوستی و وطن پرستی را بر می‌انگیزند و آنها می‌دانند کجا دست بگذارند‎

بابک زنجانی در قسمتی از دادگاه نوشته‌ای به وکیل خود داد که کوهپایه‌زاده آن نوشته را اینگونه خواند: دلار امروز ۳۷۵۰ تومان است.

قاضی صلواتی در واکنش به این مسئله گفت: قیمت دلار ربطی به دفاعیات شما ندارد٬ دفاعیات آقای زنجانی را بدهید خودشان بخوانند.

پایان دفاعیات وکیل بابک زنجانی

وکیل بابک زنجانی در پایان قرائت دفاعیات خود از دادگاه خواستار صدور رای برائت شد.

معاون دادستان:

‎ نجفی معاون دادستان تهران در ادامه دادگاه اظهار داشت: ادعا شده در کیفرخواست تاریخ وقوع جرم و محل آن ذکر نشده است٬ در حالی که کیفرخواست ۲۴۰ صفحه است و همه موارد در آن قید شده٬ حتی ساعت صدور سوییفت‌ها.

وی گفت: می گویند به متهم تفهیم اتهام در مورد جعل اسناد نشده است٬ در حالی که در جلد ۱۰۶ صفحه ۱۶۶ یکی از مواردی که به آقای زنجانی تفهیم شده جعل اسناد هویتی است٬ و اساسا ایشان ید طولایی در جعل دارد و بابک زنجانی را باید سلطان جعل نامید.

نجفی ادامه داد: بابک زنجانی فیش ۲ میلیون تومانی جریمه خود را جعل کرده و به دادگاه داده است که قاضی متوجه شد و به خاطر این مورد به وی ۶ ماه حبس و ۵۰۰ هزار تومان مجددا محکوم شد‎.

 

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.