stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 31 July , 2024
  • کد خبر : 171873
  • 09 مهر 1399 - 12:26
1

وزیر خارجه آلمان: حامی چندجانبه گرایی هستیم

وزیر خارجه آلمان: حامی چندجانبه گرایی هستیم

وزیر خارجه آلمان در سخنرانی خود برای مجمع عمومی سازمان ملل که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت، روسیه باید درباره پرونده ناوالنی تحقیقات بیشتری انجام دهد و همچنین به این کشور برای بازگشت به چندجانبه گرایی تاکید کرد و عنوان داشت که چنین رویکردی، نتیجه بخش خواهد بود.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از شبکه خبری دویچه وله، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان گفت، مسمومیت الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه بیانگر نقض قوانین بین‌المللی به ویژه در زمینه منع جهانی تسلیحات شیمیایی است.

وی با به چالش کشیدن انکار مسکو در دخالت در وضعیت پیش آمده برای ناوالنی، این روند را مشکلی برای تمامی جامعه بین‌المللی توصیف کرد و گفت: من از روسیه می‌خواهم تا تحقیقات بیشتری در این باره انجام دهد. آلمان و شرکای ما ماده سمی نوویچوک را که برای مسمومیت ناوالنی استفاده شده، شناسایی کرده‌اند. چنین پرونده‌ای پیامدهایی دارد. اتحادیه اروپا حق دارد تا تحریم‌هایی وضع کند.

وزیر خارجه آلمان ادامه داد، ‌واکنش‌های جهانی شامل همبستگی بیشتر، همکاری بیشتر و عدالت بیشتر است.

این دیپلمات ارشد آلمانی ادامه داد: ۷۵ سال قبل پس از جنگ جهانی دوم که توسط آلمان آغاز شد، سازمان ملل تصمیم گرفت با قانون قدرتمندان مخالفت کند و قدرت قانون را تقویت کند. آلمان به دنبال حمایت از چندجانبه گرایی است. ما می‌توانیم به صدای دانشمندان و تغییرات آب وهوایی گوش بدهیم که بزرگترین تهدید علیه امنیت، کامیابی و توسعه کره زمین است.

ماس ادامه داد: درخواست دبیرکل سازمان ملل برای آتش بس جهانی در جریان ریاست دوره‌ای آلمان در ژوئیه بر شورای امنیت با گوش‌های ناشنوا روبرو شد. چنین اختلاف نظرهایی یک فاجعه برای میلیون‌ها انسان درگیر جنگ و مناطق بحران زده است.

وی با اشاره به دولت ترامپ به کسانی اشاره کرد که مانع کار نهادهایی مانند دادگاه کیفری بین‌المللی و نظم مبتنی بر قوانین هستند.

ماس با اشاره به روسیه و چین نیز گفت: این مربوط به کسانی است که قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را یکی پس از دیگری وتو می‌کنند و با تاکتیک‌های تأخیر مداوم و جدید از اصلاح فوری و لازم آن جلوگیری می‌کنند.

وی درباره لیبی نیز رویکرد میانجی‌گری سازمان ملل را ستود و گفت: ‌این سازمان گام بزرگی را در هفته‌های اخیر بین گروه‌های متخاصم در این کشور برداشته است.

وزیر خارجه آلمان درباره مصر، امارات، روسیه و ترکیه نیز گفت:‌ نیروهای خارجی در لیبی باید از قوانین تبعیت کنند و اعزام نیروی مزدور و فروش سلاح را متوقف کنند.

ماس همچنین گفت: جدیدترین تحولات بین اسرائیل و امارت مصداق امیدواری است. من با همتایانم در مصر، اردن و فرانسه در هفته‌های اخیر ارتباط نزدیک داشته‌ام و ما توافق کردیم که این پویایی جدید بایستی برای گفتگوهای معتبر و جدید از سوی طرف‌های درگیر در اسرائیل غنیمت شمرده شود. من به فلسطینی‌ها و اسرائیل تاکید می‌کنم تا سازش کنند و از گام‌های یکجانبه نظیر الحاق و شهرک سازی اجتناب کنند. همچنین خواستار اقدام بین‌المللی جدید برای برقراری صلح در سوریه هستم.

وزیر خارجه آلمان ادامه داد، همکاری بین‌المللی برای مقابله با کرونا نتایجی را در پی داشته است.

وی افزود: مذاکرات بین روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان به برقراری آتش بس طولانی مدت در اوکراین از زمان آغاز درگیری‌ها در ۲۰۱۴ کمک کرده است و بستری را برای یک راه حل دائمی و هوشمندانه فراهم کرده است. شبح جنگ دیگر موجبات ناراحتی صدها هزار تن را در شرق اوکراین به وجود نیاورده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.