stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024
  • کد خبر : 173745
  • 15 مهر 1399 - 14:53
0
توسط مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی اعلام شد؛

اهم برنامه های سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی

اهم برنامه های سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی
قلم_مرکزی_علیرضا کیشانی مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه قلم در اراک گفت: اهم برنامه های سال زراعی 99-1400سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی اعلام شده و طبق این برنامه ها در استان مرکزی باید در سال زراعی مذکور 45 هزار و 100 هکتار گندم آبی و 196 هزار و 500 هکتار گندم دیم زیر کشت برود و از این مقدار گندم زیر کشت 393 هزار تن گندم در سال آینده تولید شود.
قلم | qalamna.ir :

علیرضا کیشانی مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه قلم در اراک گفت: اهم برنامه های سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی اعلام شده و طبق این برنامه ها در استان مرکزی باید در سال زراعی مذکور ۴۵ هزار و ۱۰۰ هکتار گندم آبی و ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم دیم زیر کشت برود و از این مقدار گندم زیر کشت ۳۹۳ هزار تن گندم در سال آینده تولید شود.
وی افزود: در سال زراعی مذکور و در راستای حفاظت و افزایش مواد آلی خاک یکی از برنامه های سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی زیر کشت بردن ۳۷۰۰هکتار گندم آبی به روش کشاورزی حفاظتی است.
کیشانی ادامه داد: در راستای بهره وری از آب و راندمان آبیاری در کشت گندم اجرای ۲۳۲۷هکتار کشت گندم به روش آبیاری میکرو و یا تیک است، ضمن اینکه برای آموزش کشاورزان و توانمندسازی زارعین گندم کار برنامه های آموزشی نیز پیش بینی شده است.
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: برگزاری ۴۱ کارگاه آموزشی برای کشاورزان و زارعین گندم کار استان با عناوین تغذیه، روش نوین آبیاری، کنترل عوامل خسارت زا، اصول کاشت و استقبال از تجربیات کشاورزان پیشرو در بهره وری آب و نظارت بر برداشت و غیره از جمله عناوین این کارگاه های آموزشی است.
وی گفت: جهت جبران خسارت های احتمالی طبیعی مانند سرما و گرما و یا بادزدگی پیش بینی تحت پوشش بیمه قرار دادن۲۴۱ هزار هکتار از گندم استان است که در این خصوص باید صندوق بیمه کشاورزی با استقرار کارگزاری هایش در سطح شهرستان ها و پیگیری جدی این موضوع، بتوانیم این عدد را محقق کنیم.
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی ادامه داد: جهت بررسی کیفی گندم تولیدی استان سالانه تعدادی نمونه به آزمایشگاه تخصصی وزارت خانه در تهران ارسال می شود که امسال ارسال ۵۷ نمونه گندم آبی برای آزمایش در برنامه قرار گرفته است.
کیشانی در پایان بیان کرد: در سال زراعی آینده پیش بینی می کنیم ۵۵ هزار هکتار مبارزه با علف های هرز،۲۳۰ هزار هکتار مبارزه با سن گندم و کنترل ۹ هزار هکتار سایر عوامل بیماری زا جهت حفظ کمی و کیفی گندم و جلوگیری از عوامل خسارت زا زنده در برنامه کاری قرار گرفته است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.