stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 26 June , 2024
  • کد خبر : 174514
  • 18 مهر 1399 - 22:11
2
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

۷۱۲ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها تحت درمان اند

۷۱۲ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها تحت درمان اند
قلم/ همدان- رییس دانشگاه علوم پزشکی همدانبا تصریح بر این که در استان همدان سه هزار و ۱۰۰ تخت فعال وجود دارد، مطرح کرد: این میزان فقط ظرفیت ۲ دهم درصد از جمعیت همدان را دارد و  امروز، ۶۸ مورد مثبت بستری و ۹۸ مورد مثبت سرپایی داشتیم و در حال حاضر،  ۷۱۲ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها تحت درمان هستند.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، رشید حیدری مقدم عصر جمعه در ستادملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران با بیان این که این وضعیت، جنگی تمام عیار با شرایط خاص خودش است، عنوان کرد: نباید به سان ۵ ماه پیش با این روند برخورد کنیم چرا که در حوزه درمان و پیشگیری نیازمند این هستیم که هر هفته تجدیدنظر داشته و برمبنای آن تصمیم گیری کنیم.

وی با اشاره به این که در استان همدان تعداد موارد مثبت جدید کرونا از روز گذشته تا ظهر امروز ۶۸ مورد و تعداد افراد بستری شده ۹۸ نفر بوده است، عنوان کرد: یکی از کشورهای نزدیک کشور ما، ۸۸ درصد پرسنل بهداشت و درمانش درگیر کرونا شده اند و این روند یعنی از دست دادن زیرساخت های مناسب درمان و سپس مشکلات بعدی در پی آن بدین سان بایستی تا جای ممکن از روند ورودی به بیمارستان ها بکاهیم تا شاهد اتفاقات تلخ در حوزه سلامت نباشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در این راستا خاطرنشان کرد: از جمعیت ۱۵ هزار نفری جامعه بهداشت و درمان همدان یک هزار و ۲۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که در حال حاضر ۲۰۰ نفر دوره نقاهت و قرنطینه را سپری می کنند.

وی با بیان اینکه تعداد موارد مثبت مبتلا به کرونا در استان از ابتدای اسفند تاکنون چهار هزار و ۹۰۳ مورد بوده خاطرنشان کرد:  از این تعداد سه هزار و ۹۶۳ نفر بهبود یافته و ۶۵۳ نیز فوت کرده‌اند.

حیدری مقدم با تصریح بر این که در استان همدان سه هزار و ۱۰۰ تخت فعال وجود دارد، مطرح کرد: این میزان فقط ظرفیت ۲ دهم درصد از جمعیت همدان را دارد و  امروز، ۶۸ مورد مثبت بستری و ۹۸ مورد مثبت سرپایی داشتیم و در حال حاضر،  ۷۱۲ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها تحت درمان هستند.

وی با تاکید بر این که بهترین راه عبور از پیک سوم شیوع کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمع‌ها است، خاطرنشان کرد: حضور در مکان های بدون تهویه مناسب، حضور در تجمع ها، استفاده نکردن از ماسک و بی‌اعتنایی به پروتکل‌های بهداشتی را عامل افزایش شمار مبتلایان به کرونا در همدان است که نقش شرکت در دورهمی ها در افزایش میزان آمار کرونا بسیار موثر بوده است.

حیدری مقدم با بیان این که شرایط استان در وضعیت قرمز قرار گرفته و رعایت پروتکل های بهداشتی باید به یک خواسته اجتماعی مبدل شود چرا که کادر درمان توان مقابله با این حجم از بیماری را ندارند، عنوان کرد: ۷۵ درصد از سلامت جامعه به ایفای نقش شهروندان بستگی دارد و کادر درمان فقط ۲۵ درصد را به عهده دارد.

وی در ادامه به وضعیت شیوع ویروس کرونا و مبتلایان به این بیماری در شهرستان های ده گانه استان همدان پرداخت و گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون اسدآباد ۱۱۸ مورد مثبت بستری در بیمارستان و ۳۰۵ مورد مثبت سرپایی، بهار ۳۱۷ مورد مثبت بستری در بیمارستان و ۶۰۹ مورد مثبت سرپایی، تویسرکان ۲۶۳ مورد مثبت بستری در بیمارستان و ۲۹۲ مورد مثبت سرپایی، رزن و درگزین ۲۴۳ مورد مثبت بستری در بیمارستان و ۴۱۸ مورد مثبت سرپایی، فامنین ۷۲ مورد مثبت بستری در بیمارستان و ۱۸۸ مورد مثبت سرپایی، کبودراهنگ ۳۲۰ مورد مثبت بستری در بیمارستان و ۴۱۰ مورد مثبت سرپایی، ملایر ۹۲۴ مورد مثبت بستری در بیمارستان و ۱۱۹۶ نفر مثبت سرپایی، نهاوند ۵۰۸ نفر مثبت بستری در بیمارستان و ۶۲۶ نفر مثبت سرپایی و همدان ۱۹۸۸ نفر مثبت بستری در بیمارستان و ۳۲۱۱ نفر مثبت سرپایی داشته است.

 حیدری مقدم  با تصریح بر این که  باید تلاش کنیم با کاهش مبتلایان به ویروس کرونا تعداد ورودی بیمارستان‌ها  را کاهش دهیم، ادامه داد: درحال حاضر، ۹۱ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی، ۱۶۷ مورد در بیمارستان سینا، ۵ مورد در بیمارستان فاطمیه، ۶ مورد در بیمارستان قلب فرشچیان، ۸۱ مورد در بیمارستان بعثت، ۲۴ مورد در بهار، ۳۴ مورد در تویسرکان، ۳۳ مورد در نهاوند، ۳۷ مورد در کبودراهنگ، ۶۰ مورد در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر، ۲۳ مورد در بیمارستان مهر ملایر، ۱۳ مورد در فامنین، ۹۰ مورد در بیمارستان قدوسی نهاوند، ۵۰ مورد در درگزین و ۵۸ مورد در بیمارستان آتیه بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان این که امروز فقط دو نفر از مبتلایان به کرونا در استان فوت کردند، گفت: روزهای دیگر میانگین فوتی ها بر اثر این بیماری به ۸ نفر می رسید و خوشبختانه امروز این میزان کمتر بوده است و امیدواریم که این روند ادامه پیدا کند.

واکسن آنفلوآنزا تنها برای کادر درمان و زنان باردار تزریق می شود

حیدری مقدم با بیان اینکه ۸۰۰ نقاهتگاه برای بیماران کرونایی آماده کردیم که حتی تاکنون یک مریض هم وارد آن ها نشده است، مطرح کرد: شرافتمندانه قسم می‌خورم آمارهای منتشر شده از دانشگاه علوم پزشکی شفاف و دقیق است و کم و زیاد نمی کنیم.

وی در پاسخ به خبرنگار قلم مبنی بر توزیع واکسن آنفلوآنزا نیز گفت: در توزیع این واکسن محدودیت داریم بدین ترتیب این واکسن برای کادر درمان و زنان باردار تزریق خواهد شد.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.