در صورتی که تاکنون نام Facebook at Work را نشنیدهاید، نباید از این موضوع متعجب باشید. بزرگترین شبکهی اجتماعی جهان هماکنون در حال تست و آزمایش این سرویس برای مشتریان تجاری خود است. براساس اطلاعات ارائه شده این سرویس برای رقابت با سرویسهایی نظیر Slack، Yammer و سایر سرویسهای مشابه که برای ارتباط در کسب و کارها مورد استفاده قرار میگیرد، طراحی و توسعه یافته است. فیسبوک پیش از آنکه این سرویس را بصورت همگانی در اختیار تمام کاربران قرار دهد، در حال تست و آزمایش این سرویس بصورت محدود در شماری از کمپانیها است.
سرویس Facebook at Work را باید مجموعهای از تمام ویژگیهای خوب و کاربردی فیسبوک خواند. برای مثال میتوان به قابلیتهایی نظیر ارسال پیام، فید خبری و گروهها اشاره کرد که میتوان محیط کسب و کار مورد استفاده قرار داد. کاربران در محیط کاری میتوانند با نام کاربری جدیدی در حساب خود وارد شده و همکاران خود را دنبال کنند. سرویس جدید عرضه شده توسط فیسبوک را باید گرایش جدیدی در مسیر عرضهی سرویسهای ارتباطی درون سازمانی خواند که اغلب محیطهای خشک مخصوص ارسال پیام هستند.
کوین هنلی، مدیر برنامهریزی در بانک سلطنتی اسکاتلند در خصوص انتخاب Facebook at Work توضیحاتی را ارائه کرده و دلایل انتخاب این سیستم را در مقایسه با سایر سرویسهای مشابه نظیر Slack که پرسابقهتر هستند، عنوان کرده است.
فیسبوک راهحلی را در اختیارمان قرار داده که با استفاده از آن میتوانیم به ارتباط با یکدیگر پرداخته و مشکلات موجود در مسیر طی یک پروژهی کاری را به راحتی حل کنیم. سایر سرویسهای موجود تنها امکان ارتباط از طریق ایمیل یا محیطهای خشک برای چت کردن را فراهم میکنند که قابلیتهای Facebook at Work را ندارد. سرویس فیسبوک این قابلیت را در اختیار کارکنان قرار میدهد تا در گروهها و فرومهای مورد علاقهی خود حضور یافته و در بحثها شرکت کنند؛ این قابلیت برخلاف دریافت ایمیلهایی است که کاربر نمیتواند نقشی پررنگ را از خود به نمایش بگذارد.
فیسبوک نخواسته تا سرویس Facebook at Work انعکاس رسانهای بالایی داشته باشد؛ در عوض این سرویس به گونهای طراحی شده تا بصورت روزانه توسط کاربران متعددی مورد استفاده قرار گیرد.
افرادی که در محیط کار از سرویس Facebook at Work استفاده میکنند، پس از آن مشتری این سرویس شده و جزء کاربران فعال ماهیانه میشوند. این آمار را باید برای سرویسی که هنوز بصورت رسمی در اختیار کاربران قرار نگرفته، فوقالعاده خواند. بانک سلطنتی اسکاتلند در نظر دارد تا این سرویس را براساس خواست کارکنانش در اختیار آنها قرار دهد و رویکردی اجباری برای استفاده از آن در پیش نخواهد گرفت.