stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۴ خرداد , ۱۴۰۳ Monday, 3 June , 2024
  • کد خبر : 175766
  • 23 مهر 1399 - 8:43
4
مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان:

قیام مهرماه ۵۷ مردم همدان در فهرست میراث فرهنگی ناملموس ثبت می‌شود

قیام مهرماه ۵۷ مردم همدان در فهرست میراث فرهنگی ناملموس ثبت می‌شود
قلم/ همدان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از قرار گرفتن «قیام مهرماه ۵۷ مردم همدان» در مسیر ثبت ملی و فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

علی مالمیر در گفتگو با خبرنگار قلم با بیان اینکه پرونده‌هایی در این حوزه برای ثبت ملی در فهرست میراث فرهنگی ناملموس تهیه و ارسال شده است، گفت: یکی از این پرونده‌ها مربوط به «مهارت منبت شهرستان ملایر و تویسرکان» است.

وی عنوان کرد: مهارت و شیوه بافت قالی نهاوند» نیز پرونده دیگری است که هم اکنون در انتظار بررسی برای تأیید و به ثبت ملی رسیدن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در ادامه عنوان کرد: «کباب سرداشی»، «کلوای نهاوند» و «نان مغزدار تویسرکان» از جمله پرونده‌های تدوین و تهیه شده استان همدان برای ثبت ملی است.

مالمیر یادآور شد: مراسم «شاهزاده علی اصغر» و «قیام مهرماه ۵۷ مردم همدان» نیز از دیگر پرونده‌های تکمیل شده در زمینه به ثبت ملی رسیدن است.

وی ادامه داد: هم اکنون این ۷ پرونده تهیه و برای ثبت ملی، ارسال شده و منتظر بررسی و تأیید نهایی ثبت ملی در فهرست میراث فرهنگی ناملموس است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان عنوان کرد: سال گذشته ۱۴ پرونده استان همدان در فهرست میراث فرهنگی ناملموس به ثبت ملی رسیده است.

هشتگ: , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.