stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳ Tuesday, 8 October , 2024
  • کد خبر : 177796
  • 28 مهر 1399 - 13:02
1

نمایشگاه‌های مجازی جبرانی جایگزین نمایشگاه نانو شدند/شناسایی شرکتها با قابلیت صادرات

نمایشگاه‌های مجازی جبرانی جایگزین نمایشگاه نانو شدند/شناسایی شرکتها با قابلیت صادرات

مدیرگروه ترویج و فرهنگ‌سازی ستاد نانو از برنامه‌های این ستاد برای شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان با قابلیت صادراتی خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا دکتر عماداحمدوند امروز در نشست توان افزایی ستاد نانو با اشاره به لغو نمایشگاه نانو فناوری سال جاری به دلیل شیوع کرونا ویروس، افزود: به منظور جبران آن بخش‌هایی از این نمایشگاه به‌عنوان مثال نمایشگاه نانواستارتاپ در آبان ماه برگزار می‌شود.

وی یکی از اهداف اصلی ستاد توسعه فناوری نانو را توسعه بازار دانست و اظهار کرد: در این راستا چند برنامه جدی پیگیری می‌شود.

احمدوند، شناسایی شرکت‌هایی با قابلیت صادراتی را از برنامه‌های این ستاد ذکر کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۵۴۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور راه اندازی شده است و در این برنامه درصدد هستیم که حداقل ۱۰ درصد از شرکت‌ها با قابلیت صادراتی را شناسایی کنیم.

مدیر گروه ترویج و فرهنگ‌سازی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با بیان اینکه در این زمینه اقداماتی انجام شده است، یادآور شد:  این شناسایی بر اساس معیارهایی چون میزان وابستگی شرکت به خارج، سطح پیچیدگی فناوری و ثبت و حفاظت از طرح در داخل و خارج از کشور انجام می‌شود.

وی زیر ساخت‌های شرکت‌ها را از دیگر معیارهای شناسایی شرکت‌ها دانست و خاطر نشان کرد: برخی از شرکت‌ها به فاز بازاریابی رسیده‌اند ولی یا قادر به ایجاد ارتباط با طرف خارجی نیستند و یا نمی توانند به سوالات پاسخ دهند و در صورتی که بخواهند نمونه اولیه را ارائه دهند، مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا نمونه را ارائه دهند.

احمدوند سوابق صادراتی و فروش را از دیگر مولفه‌های این ارزیابی نام برد و گفت: با این برنامه همانطور که شاهد رشد مسیر بازار بودیم، می‌توانیم در مسیر توسعه بازار صادراتی گام برداریم.

مدیر گروه ترویج و فرهنگ‌سازی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از توسعه فعالیت کریدور خدمات تا فناوری خبر داد و افزود: این کریدور از سال‌های قبل راه اندازی شده است و در حال حاضر قرار است خدمات خود را علاوه بر شرکت‌های نانویی به سایر شرکت‌ها ارائه دهد.

انتهای پیام 

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.