stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۳ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 4 October , 2024
  • کد خبر : 178804
  • 30 مهر 1399 - 12:14
3
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان:

هفته پدافند غیرعامل ۲۴۵ برنامه در همدان اجرا می‌شود

هفته پدافند غیرعامل ۲۴۵ برنامه در همدان اجرا می‌شود
قلم/ همدان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت: ۲ برنامه سطح ملی، ۲۳ برنامه استانی، ۷۰ برنامه شهرستانی، ۱۵۰ برنامه شهری و در مجموع ۲۴۵ برنامه مربوط به پدافند غیرعامل در این هفته برگزار می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، مصطفی آزادبخت پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد نکوداشت هفته پدافند غیرعامل که در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، با بیان این که این هفته با شعار »مقاومت فعال، تاب آوری حیرت انگیز؛ ایران قوی« از پنجم تا دوازدهم آبان ماه برگزار می شود، گفت: هر ملتی برای زنده ماندن، حفظ استقلال و هویت نیازمند ارتقای قدرت دفاع و داشتن یک برنامه دفاعی دقیق است تا بتواند در کنار کاهش آسیب پذیری ها، در مسیر ارتقای پایداری ملی پیش رود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با اشاره به اینکه این دفاع به دو شیوه پدافند عامل و غیرعامل صورت می گیرد، بیان کرد: در پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه برای افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدیدها و اقدام های دشمن است.

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه باید باید درکنار اقدامات اجرایی در این زمینه، در مسیر فرهنگسازی های مورد نیاز این حوزه نیز گام هایی برداشته شود، مطرح کرد: خصوصیت پدافند غیرعامل فراهم بودن نقش آفرینی همه سازمان‌ها، نهادها و مردم در این حوزه است بدین سان، باید در هفته پدافند غیرعامل برنامه هایی را با هدف تبیین ضرورت دفاع غیرمسلحانه و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه اجرا نماییم.

آزادبخت ادامه داد: در این راستا اجرای برنامه های متنوعی برای استان همدان درنظر گرفته شده است بدین سان، برنامه هفته پدافند غیرعامل از پنجم آبان با غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا آغاز شده و دیدار با امام جمعه، برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس شورای پدافند غیرعامل استان با رییس ستادکل نیروهای مسلح و وزیر کشور، تشکیل قرارگاه زیستی و کارگروه سایبری برگزاری رزمایش زیستی و حوادث بیوتروریستی از برنامه های این هفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان خاطرنشان کرد: هم چنین، بهره برداری از چند طرح مرتبط با حوزه پدافند غیرعامل، برگزاری رزمایش سایبری در چند دستگاه های اجرایی، بازدید از مراکز طبقه بندی شده و بررسی وضعیت وضعیت سایبری آنها، برگزاری رزمایش شهری متناسب با شعار روز برای حساس کردن مردم و فرهنگسازی را از دیگر برنامه ها این هفته است.

آزادبخت با بیان این که در این هفته، از مراکز حساس شهری در استان همدان بازدید خواهد شد، افزود: در این هفته، برگزاری نمایشگاه یک روزه پدافند غیرعامل در میادین اصلی شهر، پخش بروشورهای آموزشی در بین مردم، برگزاری همایش شهرداران و شورای اسلامی شهرها، برگزاری قرارگاه شیمیایی و اجرای رزمایش شیمیایی در واحدهای صنعتی همدان نیز پیش بینی شده است.

وی در ادامه، گفت: ۲ برنامه سطح ملی، ۲۳ برنامه استانی، ۷۰ برنامه شهرستانی، ۱۵۰ برنامه شهری و در مجموع ۲۴۵ برنامه مربوط به پدافند غیرعامل در این هفته برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان این که بررسی‌ها موید آن است که بیشترین تهدید دشمن در حوزه پدافند غیرعامل، تهدید سایبری است، یادآور شد: دشمن در مقطعی دنبال ایجاد اخلال در خدمات رسانی به مردم کشور بود که دامنه این تهدید حتی به همدان نیز کشیده شد اما با مدیریت دقیق و به موقع این تهدیدها خنثی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان در بخش پایانی صحبت های خود در پاسخ به خبرنگار سپهرغرب در خصوص پیوست پدافندغیرعامل در پروژه های استان همدان نیز گفت: پیوست پدافندغیرعامل را در تمامی پروژه های استان همدان مدنظر داریم و در برخی از زمینه ها نیز وارد کار شده ایم.

 

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.