stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 181065
  • 05 آبان 1399 - 14:36
0
کرونا ویروس در کمین است باز هم در خانه ها بمانیم

بیماری کرونا این روزها افراد زیادی را راهی بیمارستان ها کرده است، برای مقابله با این بحران لازم است به شعار در خانه بمانیم اهیمت بیشتری داده شود.

بیماری کرونا این روزها افراد زیادی را راهی بیمارستان ها کرده است، برای مقابله با این بحران لازم است به شعار در خانه بمانیم اهیمت بیشتری داده شود.
لرستان؛ با شروع فصل پاییز در بسیاری از مناطق کشور موج جدیدی از بیماری کرونا رواج یافته است و در طول ماهر و آبان ویروی منحوس کووید 19 موج سواری می کند.
قلم | qalamna.ir :

آمار مبتلایان به صوت قابل توجهی افزایش یافت و بسیاری از مردم و خانواده ها درگیر این بیماری شده و برخی نیز متاسفانه جان خود را از دست داده اند.

 

از زمان شیوع ویروس کرونا در جامعه، در خانه ماندن و پرهیز از حضور در اجتماعات به عنوان راهکار مهم در همه کشورها عنوان شد و پزشکان و متخصصان بر این امر تاکید دارد.

 

وزارت بهداشت جهانی طبق اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع هر یک ساعت یک بار و حداقل به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه، استفاده از ماسک و دستکش و پرهیز از تردد در اماکن عمومی تا حدودی می‌تواند ریسک ابتلا به کووید ۱۹ را کاهش دهد، اما در این میان شستن دست‌ها می‌تواند امری لازم و ضروری نسبت به بقیه موارد است.

 

در خانه ماندن هم برای افراد مبتلا و هم افراد سالم توصیه می شود و بستر قطع شدن زنجیره های انتقال بیماری کروناست.

 

برغم تاکیدات فراوان بر موضوع در خانه ماندن به منظور شیوع کرونا، بسیاری از افراد بدون توجه به هشدار‌ها به مسافرت می‌روند و بدون استفاده از ماسک در مراسم جشن ازدواج و عزاداری های شرکت می کنند.

 

در ماه های اخیر چه بسا افرادی دیده شده که این بیماری را به سخره گرفتند و به مسافرت رفتند و یا این بیماری را بازی سیاسی قلمداد کرده و هرگز از ماسم استفاده نکردند و امروز دیده می شود که به این بیماری مبتلا و گاها جان خود را از دست داده اند.

 

تا زمان ساخت واکسن قابل اعتماد برای این بیماری، رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در اجتماعات مهم ترین راهکار برای مقابله با این ویروس منحوس است.

 

باید بپذیریم اگر هر کدام از افراد آلوده ویروس کرونا را به ۲ نفر منتقل کنند، زنجیره شیوع، تصاعدی و جهشی رشد می‌کند، در حالی  که حتی جلوگیری از یک ارتباط اجتماعی می‌تواند زنجیره شیوع کرونا را به نسبت بالایی کاهش دهد.

 

این روزها در پی شیوع موج جدید بیماری کرونا بیمارستان ها مملو از افراد مبتلا به این بیماری شده است.

 

طبق آمار اعلام شده، امروز استان لرستان هم در وضعیت قرمز شیوع کرونا است، قرار دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.