stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۳ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 4 October , 2024
  • کد خبر : 183253
  • 10 آبان 1399 - 10:01
0

فراخوانی برای حمایت از طرح‌های حوزه توانبخشی شناختی

فراخوانی برای حمایت از طرح‌های حوزه توانبخشی شناختی

پانزدهمین فراخوان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای حمایت از طرح‌‎های پژوهشی به منظور ارتقا و توانبخشی شناختی در رده سنی بزرگسالان (۱۸ سال به بالا) است.

قلم | qalamna.ir :

 ستاد علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این فراخوان آورده است که چالش‌های عصر حاضر، ایجاد راهبردهایی برای افزایش کارکردهای مغز انسان را تقویت کرده است، چرا که نه تنها چالش‌ها به سرعت در حال رشد هستند، بلکه توانمندی‌های انسانی و فناوری‌های ساخت دست بشر در حال آماده شدن برای مواجهه با این چالش‌ها هستند که می‌توان از راهبرد ارتقاء شناختی به معنی بهبود کارکردهای ذهنی انسان فراتر از آنچه که برای حفظ و احیای سلامت ضروری است، با هدف مواجهه با این چالش ها بهره‌مند شد.

در این فراخوان با اشاره به مواجهه کشور با افزایش جمعیت سالمندی و چالش اختلالات مغزی/ شناختی، همچنین آمده است: توانبخشی شناختی افراد دچار آسیب برای دستیابی به سطح مطلوب سلامتی، کاهش تأثیر مشکلات آنها در زندگی روزمره، کمک به بازگشت به زندگی عادی و کاهش افت عملکردهای شناختی می‌تواند در کاهش هزینه‌های ناشی از اختلالات و جمعیت سالمندی کارساز باشد.

در پانزدهمین مرحله از فراخوان طرح‎های پژوهشی ستاد علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طرح‎هایی در حوزه توسعه ابزارها و فناوری‌های نوین شناختی و کارآزمایی بالینی روش‌ها و پروتکل‌های ارتقاء و توانبخشی شناختی با هدف مرتفع کردن چالش‌ها حمایت می‌شوند.

محققان و علاقه‎مندان به فعالیت در حوزه‎ شناختی در فراخوان جدید ستاد می‎توانند طرح‎های پژوهشی خود را برای بررسی و برخورداری از چترهای حمایتی در نیمه دوم آذرماه امسال همزمان با اعلام فراخوان به ستاد توسعه علوم و فناوری‎های شناختی ارائه دهند.

بر اساس اعلام معاونت علمی، دفترچه راهنمای فراخوان و فرم‌های پیشنهاد طرح،  نیمه دوم آذرماه در سایت ستاد علوم شناختی قابل دسترس خواهد بود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.