stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 183272
  • 10 آبان 1399 - 10:19
1

پیشنهاد یک کارشناس برای مدیران شهری در شرایط بحرانی کرونا

پیشنهاد یک کارشناس برای مدیران شهری در شرایط بحرانی کرونا

یک دکترای برنامه‌ریزی شهری گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی نخستین اقدام مدیریت شهری برای نشان دادن وضعیت بحرانی کرونا است.

قلم | qalamna.ir :

مهدی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: مدیریت شهری می‌تواند با نصب بنر و پوستر در سطح شهر، ایستگاه‌های اتوبوس، مترو و تاکسی‌ها در این راستا اقدام کند؛ همچنین ساخت تیزر و فیلم آموزشی نیز در زمینه فرهنگ سازی مؤثر است.

وی افزود: مدیرت شهری می‌تواند پیام‌های صوتی تبلیغاتی آماده کند که در این پیام‌ها خطرات ناشی از بی‌توجهی به مسائل بهداشتی به مردم گوشزد شود و این پیام‌ها را به صورت مداوم از رادیو و تلویزیون پخش شود، دعوت از کارشناسان و متخصصانی که مردم به آن‌ها اعتماد دارند در برنامه‌های رادیو و تلویزیون برای فرهنگ سازی و تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأثیر گذار است.

این دکترای برنامه ریزی شهری با بیان اینکه عادی شدن مسئله کرونا برای مردم ناشی از صحبت‌های ضد و نقیض مطرح شده در محافل و فضای مجازی است، ادامه داد: برخی در فضای مجازی و محافل استفاده از ماسک و رعایت فاصله گزاری اجتماعی را بدون تأثیر می‌دانند؛ آن‌ها معتقدند بدن باید در مقابل این ویروس قوی باشد و را علاج مختلفی به مردم ارائه می‌دهند که باید صحبت‌های متخصصان در این زمینه منتشر شود.

وی با بیان اینکه مسائل سیاسی نیز به عادی شدن موضوع کرونا برای مردم دامن می‌زند، گفت: علاوه بر تحریم‌ها بیماری کرونا نیز باعث ایجاد مشکلات اقتصادی زیادی برای مردم شده و درآمد مردم را به شدت کاهش داده است.

ابراهیمی مسائل اقتصادی را از دیگر عوامل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی دانست و افزود: انتشار فیلمی در فضای مجازی و پرسش از یک کارگر ساختمان که چرا ماسک استفاده نمی‌کند و پاسخ او در این زمینه که به خاطر هزینه‌ها نمی‌تواند ماسک خریداری کند؛ بیانگر این است که باید به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم توجه شود.

وی تصریح کرد: زمانی که به مردم توصیه می‌کنیم در خانه بمانند باید به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم توجه شود، این ویروس هزینه آموزش را نیز بالا برده است بسیاری خانواده‌ها مجبور شدند برای تحصیل فرزندان خود تبلت و گوشی بخرند همچنین هزینه اینترنت مردم بالا رفته است که این راستا دولت باید چاره‌ای بیندیشد البته در بین دستگاه‌ها و ارگان‌ها مدیریت شهری می‌تواند حداقل از بین کارکنان خود افرادی که درآمد پایین دارد سبد کالا یا بن بدهد.

این کارشناس حوزه برنامه ریزی شهری با بیان اینکه اقدامات اجرایی پلیس نیز مثل جریمه‌هایی که در نظر گرفته شده تأثیر گذار است، اما نباید به مردم فشار آورده شود؛ زیرا باعث تنش در جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: باید به مردم خدمات ارائه دهیم و بعد از مردم انتظار داشته باشیم همکاری لازم را داشته باشند.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.