stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024
  • کد خبر : 183788
  • 10 آبان 1399 - 23:52
2
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان:

پروژه پیچ زندان همدان، پیوست پدافندی ندارد

پروژه پیچ زندان همدان، پیوست پدافندی ندارد
قلم/ همدان- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان گفت: رخصوص اقدامات در محور سد اکباتان نیز استعلامات (در خصوص جانمایی) گرفته شده و براساس آن کارهای اجرایی پروژه شروع شد اما در زمینه پروژه پیچ زندان، تاکنون استعلامی از ما گرفته نشده است.
قلم | qalamna.ir :

حمید پورحسینی در گفتگو با خبرنگار قلم در تشریح موضوع پدافند غیرعامل مطرح کرد: پدافند غیرعامل شامل مجموعه طرح ها، اقدامات و برنامه ریزی هایی است که بدون بکارگیری سلاح موجب کاهش آسیب پذیری، افزایش آستانه تحمل و مقاومت مردم و تداوم فعالیت های منابع ملی در گستره کشور در مقابله با تهدیدات خارجی ابلاغ می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان با تصریح بر این که در پدافند غیرعامل، دفاع در برابر دشمن با بکارگیری است که درآن، از تمام مولفه های علمی خود شامل مباحث سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و اطلاعاتی برای به زانو درآوردن کشور هدف و مورد تهاجم استفاده می کنیم، گفت: تعریفی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این راستا مدنظر است به نوعی که در آن پدافند غیرعامل را مجموعه اقدامات غیرمسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن عنوان کرده است.

وی در این راستا خاطرنشان کرد: در این زمینه به رعایت اصول و ضوابط پدافند غیرعامل از قبیل انتخاب عرصه ایمن، پراکنده سازی یا تجمیع حسب مورد، حساسیت زدایی، اختفاء، استتار، فریب دشمن و ایمن سازی نسبت به مراکز جمعیتی و حائز اهمیت بویژه در طرح های آمایش سرزمینی و طرح های توسعه، طبقه بندی مراکز، اماکن و تاسیسات حائز اهمیت به حیاتی، حساس و مهم و روزآمدکردن آن در صورت لزوم، تهیه و اجرای طرح های پدافند غیرعامل در مورد مراکز، اماکن و تاسیسات حائز اهمیت (نظامی و غیرنظامی) موجود و در دست اجراء بر اساس اولویت بندی و امکانات حداکثر تا پایان برنامه ششم و تامین اعتبار مورد نیاز، تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل در برابر سلاح های غیرمتعارف نظیر هسته ای، میکروبی و شیمیایی تاکید شده است.

این مسئول با بیان این که در موضوع پدافند غیرعامل، دو یا چندمنظوره کردن مستحدثات، تاسیسات و شبکه های ارتباطی و مواصلاتی در جهت بهره گیری پدافندی از طرح های عمرانی و به ویژه در مناطق مرزی و حساس کشور، فرهنگ سازی و آموزش عمومی، ممانعت از ایجاد تاسیسات پرخطر در مراکز جمعیتی و بیرون بردن این گونه تاسیسات از شهرها و پیش بینی تمهیدات ایمنی برای آن دسته از تاسیساتی که وجود آن ها الزامی است و ممانعت از ایجاد مراکز جمعیتی در اطراف تاسیسات پرخطر با تعیین حریم لازم نیز مدنظر است، افزود: بحث هایی مبنی بر داشتن پیوست های مطالعاتی پدافند غیرعامل در پروژه های عمرانی نیز همواره در مبحث مذکور حائز اهمیت است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان در این خصوص تشریح کرد: سال گذشته در خصوص پیوست پدافند غیرعامل برای پروژه های استان وارد کار شدیم چرا که در قانون برنامه ششم توسعه نیز به این موضوع تاکید شده که برای زیرساخت های مورد نیاز پروژه ها باید شاهد اخذ جوز مورد نیاز از قبیل تاییدیه زیست محیطی، نظامی و امنیتی باشیم بدین سان، این مهم را در دستور کار داریم تا در طبقه بندی پروژه ها در سه سطح حیاتی، مهم و حساس بتوانیم پیوست های پدافندی آن ها را نیز شاهد باشیم.

پیشرفت ۷۵ درصدی طرح جامع پدافند غیرعامل استان همدان 

پورحسینی از پیشرفت ۷۵ درصدی طرح جامع پدافند غیرعامل استان همدان خبر داد و در پاسخ به این که آیا پروژه پارک ۲۴۰ هکتاری اکباتان، پروژه پیچ زندان و دیگر پروژه های مهم استان که در زمینه گردشگری وارد کار می شوند، پیوست پدافند غیرعامل دارند یا خیر؟ گفت: بله درخصوص اقدامات در محور سد اکباتان نیز استعلامات (در خصوص جانمایی) گرفته شده و براساس آن کارهای اجرایی پروژه شروع شد اما در زمینه پروژه پیچ زندان، تاکنون استعلامی از ما گرفته نشده است.

وی با تصریح بر این که در پروژه پیچ زندان از آن جا که مباحث اقامتی و هتلداری مطرح است، باید دستگاه نظارتی یعنی اداره کل میراث فرهنگی استان وارد کار شود، گفت: اگر مشخص شود که به لحاظ وسعت و اهمیت این مکان نیازمند پیوست پدافند غیرعامل است، وارد کار می شویم و بایستی مشاور مربوط به آن برای این پیوست کار را شروع کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان در بخش پایانی صحبت های خود در پاسخ به این که آیا وارد پروژه های گردشگری دیگری که از زمان های قبل فعالیت دارند، نیز می توان شد و برای آن ها پیوست های پدافندی را وارد کار کرد یا خیر؟ گفت: این امر، هزینه بر و مشکلات خاصی را به دنبال دارد اما برای پروژه های گردشگری جدید، سعی داریم تا این مبحث را براساس طبقه بندی های مربوطه وارد کار کرده و دنبال نماییم.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.