stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
  • کد خبر : 184208
  • 11 آبان 1399 - 16:44
0
رئیس کمیسیون اقتصادی و گردشگری شورای شهر اراک:

کارگروه ویژه ای برای تعیین تکلیف خانه تاریخی محسنی تشکیل می شود

کارگروه ویژه ای برای تعیین تکلیف خانه تاریخی محسنی تشکیل می شود
قلم_مرکزی_رئیس کمیسیون اقتصادی و گردشگری شورای شهر اراک گفت:کارگروه ویژه ای برای تعیین تکلیف خانه تاریخی محسنی تشکیل می شود.
قلم | qalamna.ir :

حامد آجرلو، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری، املاک و گردشگری شورای اسلامی شهر اراک در جلسه بررسی شرایط حفظ و احیای خانه تاریخی محسنی، مدیریت شهری را حامی میراث فرهنگی دانست و گفت: وجود تعدد مالکین در تعیین تکلیف خانه تاریخی محسنی مشکلات فراوانی را به وجود آورده که این امر با هماهنگی بین دستگاه های دولتی قابل رفع خواهد بود تا این ملک که در واقع حکم هویت شهر اراک را دارد، حفظ و احیا گردد.

آجرلو ادامه داد: اگر هر اداره و سازمانی که سهمی در خانه تاریخی محسنی دارد تنها به دنبال حفظ سهم مالکیتی خود باشد و قدمی برای رفع مشکلات این خانه بر ندارد، مسلما شرایط بدتر خواهد شد و تمام امور به هم گره می خورد تاجایی که دیگر قدمی برای خانه محسنی نمی توان برداشت.
وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه مالکیت خانه محسنی در اختیار چندین شخصیت حقوقی و حقیقی است، شهرداری اراک نمی تواند برای تملک این خانه اقدام کند لذا لازم است تا کارگروه ویژه ای برای تعیین تکلیف مالیکت مذکور تشکیل شود تا بعد از آن شهرداری اراک نیز بتواند اقدامات لازم را انجام دهد.
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری، املاک و گردشگری شورای اسلامی شهر اراک در پایان سخنان خود گفت: شورای شهر برای حفظ خانه تاریخی محسنی از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد و برای حفظ این بنای با ارزش حتی از نهادهای بالادستی مانند استانداری مرکزی نیز کمک خواهد گرفت.

هشتگ: , , , ,
  • منبع : روابط عمومی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.