وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل است، افزود: نرخ تورم ماهانه مهر ۱۳۹۹ در استان تهران به ۶.۱ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ۲.۸ واحد درصد افزایش داشته است. تورم ماهانه برای گروههای عمده «خوراکیها، آشامیدنیها و دخانیات» و «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» به ترتیب ۴.۳ درصد و ۶.۶ درصد بوده است. این در حالی است که نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری ۶.۱ درصد است که نسبت به ماه قبل، ۲.۸ واحد درصد افزایش داشته است. همچنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ۵.۵ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۲.۴ واحد درصد کاهش داشته است.شفیعی با تاکید بر افزایش نرخ تورم سالانه خانوار های استان تهران گفت: نرخ تورم سالانه مهر ماه ۱۳۹۹ برای خانوار های استان تهران به ۳۰.۰ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل، ۱.۰ واحد درصد افزایش نشان می دهد. منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن است، این در حالی است که نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری ۳۰.۱ درصد میباشد که نسبت به ماه قبل ۱.۱ واحد درصد افزایش داشته است. همچنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ۲۹.۷ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۰.۷ واحد درصد افزایش را نشان می دهد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره تغییرات قیمت ها در ماه جاری نیز گفت: در گروه عمده «خوراکیها، آشامیدنیها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «روغن وچربی ها» ، (کره پاستوریزه، حیوانی و روغن جامد) ، گروه «ماهی و صدف داران» (ماهی قزل آلا و کنسرو ماهی تن )، گروه «چای، قهوه و سایر نوشیدنی ها» (انواع نوشابه و آبمیوه) و گروه «شیر، پنیر و تخم مرغ» (خامه، پنیر پاستوریزه، شیر پاستوریزه و ماست پاستوریزه) است. همچنین در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات»، گروه «حمل و نقل» (قیمت انواع اتومبیل سواری)، گروه «بهداشت و درمان»، گروه «تفریح و فرهنگ» (لپ تاپ ، تجهیزات رایانه، دوربین عکاسی و دوچرخه بچه گانه) و گروه «هتل و رستوران» بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشتهاند.