stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024
  • کد خبر : 188255
  • 19 آبان 1399 - 23:16
1
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان خبر داد:

اعطای بیش از ۸ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل حوزه صنایع دستی

اعطای بیش از ۸ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل حوزه صنایع دستی
قلم/ همدان- معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان مبلغ پرداختی تسهیلات حمایتی در دوران کرونا برای فعالین حوزه صنایع دستی در استان را برابر هشت میلیارد و ۴۸ میلیون تومان عنوان کرد.
قلم | qalamna.ir :

هاشم مظاهری در گفتگو با خبرنگار قلم با بیان این که در استان همدان تعداد فعالان حوزه صنایع دستی که از سامانه؛ مجوز برای آنها صادر شده بسیار زیاد است، مطرح کرد: در حال حاضر، تعداد ۲۸ هزار و ۸۰۰ کارگاه با ۴۳ هزار شاغل در استان همدان فعالیت دارند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه این میزان در شهرستان ملایر برابر چهار هزار کارگاه با ۱۷ هزار شاغل است،  اظهار کرد: در شهرستان ملایر، تولیدکنندگان مبل و منبت بخش اعظمی از این شاغلین را تشکیل می‌دهند.

وی در این زمینه با بیان این که در مجموع در استان همدان ۷۰ درصد صنعتگران در حوزه صنایع دستی به صورت خانگی و مابقی به صورت کارگاهی فعالیت دارند، استان همدان را جز پنج استان برتر کشور در حوزه صنایع دستی دانست.

مظاهری ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی در زمینه صادرات و بازار فروش صنایع دستی، تسهیلات حمایتی برای فعالین این عرصه در نظر گرفته شد.

این مقام مسئول در ادامه، با بیان اینکه در این خصوص تعداد پرونده‌های درخواست تسهیلات برابر یک هزار و ۳۲ طرح با تعداد یک هزار و ۴۵۲ شاغل بوده است، عنوان کرد: مبلغ درخواستی این تسهیلات برابر ۱۸ میلیارد و ۱۳۸ میلیون تومان بوده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان مبلغ پرداختی تسهیلات حمایتی در دوران کرونا برای فعالین حوزه صنایع دستی در استان را برابر هشت میلیارد و ۴۸ میلیون تومان عنوان کرد.

مظاهری در خصوص صادرات صنایع دستی استان همدان نیز گفت: میزان صادرات استان در این حوزه، نسبت به سال گذشته کاهش داشته که علت آن نیز شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های پیش آمده از یک سو و کاهش تولیدات صنایع دستی در ادامه آن، از سوی دیگری بوده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در پایان این گفتگو با تصریح بر اینکه در سه ماهه نخست سال جاری به سبب بسته بودن مرزها، صادرات صنایع دستی نیز صورت نگرفت، مطرح کرد: صادرات رسمی و چمدانی صنایع دستی استان همدان در ۶ ماهه نخست سال جاری برابر ۱۱ میلیون دلار بود که این رقم نسبت به سال گذشته، کاهشی است.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.