stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۲ خرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 1 June , 2024
  • کد خبر : 18896
  • 17 آذر 1394 - 12:51
2

بازیگر «مرد شش میلیون دلاری» درگذشت

بازیگر نقش دکتر رودی ولز در سریال محبوب «مرد شش میلیون دلاری» درگذشت.

قلم | qalamna.ir :

مارتین ای.بروکس بازیگر، خواننده، کارگردان و نویسنده‌ای که شاید بیش از همه به خاطر ایفای نقش دکتر رودی ولز در سریال تلویزیونی «مرد شش میلیون دلاری» شناخته می‌شد، هفتم دسامبر در لس‌آنجلس درگذشت. او در هنگام مرگ ۹۰ سال داشت.

بروکس در طول دوران کاری خود بارها در تئاتر برادوی بر صحنه حاضر شده بود. او برای بازی در اقتباس آرتور میلر از «دشمن مردم» هنریک ایبسن و «آتش درخشان» نوشته‌ی جان اشتاین بک جایزه جهانی تئاتر و جایزه دونالدسون را دریافت کرد. او علاوه بر این چند بار نامزد دریافت جایزه تونی هم شده بود.

این بازیگر در سریال‌های تلویزیونی بسیاری نیز بازی کرده بود که مشهورترین آن‌ها سریال «مرد شش میلیون دلاری» بود. او یکی از بازیگرانی بود که در این سریال در نقش شخصیتی به نام دکتر رودی ولز بازی کرد. او پس از آن در سه فیلم تلویزیونی دیگر نیز در نقش دکتر ولز ظاهر شد.

خبرآنلاین، مارتین باوم سال ۱۹۲۵ در نیویورک به دنیا آمد. او در جنگ‌جهانی دوم شرکت داشت و پس از جنگ وارد دانشگاه شد. این بازیگر پس از تحصیل به برادوی رفت و نامش را به مارتین بروکس تغییر داد. رمان‌های «دنی براون»، «شمع رومی» از آثار مارتین ای.بروکس هستند.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.