stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۳ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 4 October , 2024
  • کد خبر : 189171
  • 21 آبان 1399 - 13:22
2

حفظ سلامت زنان برای عبور از بحران کرونا اهمیت بسیاری دارد

حفظ سلامت زنان برای عبور از بحران کرونا اهمیت بسیاری دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: حفظ سلامت زنان در دوره کرونا بسیار اهمیت دارد، همه‌گیری کووید ۱۹ سلامتی و حیات مردان را بیشتر تهدید می‌کند، اما تاثیر طولانی مدت آن بر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی زنان می‌تواند آسیب‌های جدی به خانواده و جامعه وارد کند.

قلم | qalamna.ir :

رضا رزاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ، با اشاره به نقش بانوان در کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹، اظهار کرد: همه‌گیری کووید ۱۹ سلامتی و حیات مردان را بیشتر تهدید می‌کند، اما تأثیر طولانی مدت آن بر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی زنان می‌تواند آسیب‌های جدی به خانواده و جامعه وارد کند.

وی افزود: علاوه بر بیماری و مرگ ومیر ناشی از کووید ۱۹ در زنان، افزایش وظایف و مسئولیت‌های زنان در دوره همه‌گیری کرونا ویروس در خانواده شامل انجام اقدامات پیشگیرانه و مراقبت از بیماران مبتلا در خانواده، اداره امور فرزندان در شرایط تعطیلی مدارس، مشکلات ناشی از مرگ و بیماری همسر، فشارهای اقتصادی ناشی از تعطیلی و قرنطینه‌ها، آسیب‌های جدی به سلامت جسمی، روانی و اجتماعی زنان وارد می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: در این شرایط کارکنان نظام سلامت از بهورز، مراقب، ماما، پرستار و نیروهای خدماتی تا کادر تخصصی بیمارستان‌های کشور نیز که اکثریت آنان را زنان تشکیل می‌دهند، با مخاطرات جدی سلامت جسم و روان مواجه هستند.

وی ادامه داد: زنان برای گذر از این دوره سخت زندگی خود نیازمند آگاهی، هوشیاری و حمایت همه جانبه در خانواده و جامعه هستند تا بدون آسیب جسمی و روانی بتوانند در عبور جامعه از این بحران سخت کمک‌های مؤثری داشته باشند.

رزاقی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک را بسیار مهم دانست و گفت: از همه مردم استدعا می‌کنم با رعایت اصول پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در حفظ سلامتی خود کمک کنند تا بانوان چه در منزل و چه در کادر درمان کمتر با موارد ابتلا به کرونا ویروس روبرو شوند و بتوانند کمک‌های مؤثرتری را به خانواده و بیماران بدهند.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید در کاشان، تاکید کرد: با متخلفین از رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار سختگیرانه برخورد خواهد شد، همچنین افزایش گشت‌های کنترل و نظارت، لغو برنامه‌ها و تجمعات رسمی و خانگی، ممنوعیت ارسال پیامک‌های دعوت به حضور در تجمعات را اقدامات مؤثری در بهبود نتایج اعمال محدودیت‌ها دانست.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.