stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 191234
  • 25 آبان 1399 - 18:05
0

سونامی ابتلا به ویروس کرونا در ایران

قلم | qalamna.ir :
گروه جامعه:  تعداد مبتلایان روزانه کرونا در ۲۵ آبان ماه رکوردی جدید را به ثبت رساند. این رقم در روز جاری گامی بلند برداشت و مرز ۱۲ هزار نفر مبتلا را رد کرد. آمار فوتی های روزانه نیز هنوز بالاتر از مرز ۴۵۰ نفر در روز گزارش می شود. این ارقام در کنار سایر آمار های امروز، خطر کرونا درایران را جدی‌تر توصیف می کنند.
 

رکوردهای ادامه دار کرونا در آبان ماه
رکوردهای آبان ماه یکی پس از دیگری رکوردهای مهرماه را می شکنند، این آمارها نشان از شیوع گسترده تر این بیماری در ایران و بالاتر رفتن میزان مرگ و میر دارند. 

۳ برابر شدن تعداد مبتلایان به کرونا
براساس آماری که امروز منتشر شد، مبتلایان روزانه کرونا در ایران، فراتر از ۱۲ هزار نفر رفته است. این در حالی است که این مرز از ابتلای روزانه تاکنون در ایران رقم نخورده بود. در شرایطی که روز قبل ۱۱ هزار و ۲۰۰نفر به این بیماری مبتلا شده بودند امروز این میزان با ۱۲ درصد رشد روزانه در ایران به ۱۲ هزار و ۵۴۳ نفر رسید.
در تحلیل شدت گرفتن تعداد مبتلایان به این بیماری در روز جاری می توان تحلیلی آماری تر و کلان تر هم ارائه کرد،  چهه آنکه مبتلایان در ۲۴ مهر ماه ۴ هزار و ۶۱۶ نفر ثبت شده بود، اما آمار امروز نشان می دهد این حد از ابتلا نسبت به یک ماه پیش خود ۱۷۱.۷ درصد رشد داشته است. به عبارت دیگر شیوع کرونا در امروز نسبت به یک ماه پیش خود تقریبا سه برابر شده است.

حد بالای فوتی ها در ۱۵ روز
در آمار ارائه شده از تعداد مرگ و میرهای امروز، عدد ۴۵۹ ثبت شده است، هرچند این عدد رکورد محسوب نمی شود و روزهای گذشته این عدد رد شده بود اما تا رکورد فوتی های کرونایی تنها ۳ نفر فاصله دارد.در مقایسه آمار فوتی های آبان ماه مشاهده می شود که میزان جانباختگان کرونایی در ماه جاری تاکنون ۱۵ روز است که بالاتر از حد ۴۰۰ نفر به ثبت رسیده است. این حد از فوتی های روزانه در ایران بی سابقه بوده است.در کنار حد بالای فوتی های روزانه در ماه جاری شمار بیماران وخیم نیز از اواسط مهر ماه هر روز حد بالایی را به ثبت می رساند. در همین خصوص امروز نیز بالاترین حد بیماران وخیم به ۵ هزار و ۶۶۶ نفر رسید.این حجم از شیوع کرونا و حد مرگ و میر کرونایی در ایران نیازمند رعایت و کنترل بیشتری است. در صورتی که به این احتمالات توجهی نشود می تواند در آینده خطرات جدی تری را به ثبت برساند.
هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.